Jag äger denna blogg! Och lite uppdatering - om någon bryr sig;o)

Hej alla mina fina vänner/läsare! Jag är sporadiskt tillbaka. Förhoppningsvis mer frekvent igen på längre sikt.
 
Till WB! Dina kommentarer kommer aldrig någonsin att bli publicerade här! Så lägg din energi på annat.
 
Nu är det förstås inte därför som jag inte skrivit på länge - utan helst enkelt för att tiden inte funnits. Jag jobbar sönder mig på en skola med "problem", jag har varit sjuk, (har fortfarande två riktigt onda revbensfrakturer - obs sönderhostade denna gång) och en massa andra saker har hänt, som krävt min närvaro, långt mycket mer än bloggen. Men jag saknar orden. Extremt mycket. Och jag saknar att kunna skriva musik som förut. Jag har inte längre den ventil jag behöver för att förstå och bearbeta vad som händer. Och händer gör det.
 
Jag har faktiskt inte hunnit tänka en enda tanke färdigt sedan augusti, och än mindre har jag lyckats skriva ner de fragment som fortfarande rör sig i mitt arma huvud. Det finns oerhört mycket jag vill säga och berätta, men det får dröja. Jag har i alla fall lärt mig om skolan i Sverige i dag - och det är sannerligen inte lite - och det är inte trevliga erfarenheter jag fått.
 
Kortfattad historia: Min fina skåning T flyttade upp i somras. Han är också musiker och dessutom kock. Snacka om bra matchning där! Mötesplatsen ska ha all cred:o) Vi har påbörjat minst tio låtar som jag skulle vilja prodda klart. Han jobbar, jag jobbar - men tanken är att vi båda ska kunna hinna med att spela in och slutföra alla de fina låtar vi håller på med.
 
Nu matlagning del 2 (Thyra och hennes vän har redan ätit), min nos kommer strax hem efter mötet - och då vill jag ju ha grytan klar sas;o)
 
Hinner inte hitta bild just nu, men fin-Elvis har tagit många i France... Sakanar Olli, Millis, barnbarn allstädes, och skulle bli så glad om ni kommer upp till jul.
 
Allt gott liv/Gina
 
 

Kommentarer
Postat av: Blommen

Hjärtligt välkommen tillbaks till bloggandet! Du har varit saknad. Hoppas det sporadiska går över i regelbundighet. Både ris och ros i detta ditt första inlägg sedan en längre tid tillbaks, min önskan är att din hälsa blir bättre, att alla låtarna till slut föds och att din dottersaknad inte blir alltför tung och att ni alla ses i jul. Många kramar!

2012-11-07 @ 20:17:38
URL: http://somiblo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0