Stilla frid?


Kära, kära människor, mina barn och vänner - kan stormen avta? Kan den - om ej i stitje - ändock bedarra något? Mana till eftertanke? Varför vi alla gör våra val?

För vi har ju val! Att vara vänner, fiender eller något famlande där mitt emellan. Åtminstone i "Mitt land" har man det.
Och jag borde nog fortsätta med musiken nu när E-disken återhittats och jag åter igen kan, och har "tillåtelse" att bo hemma.

Tänk om jag bara kommer att skriva mild hissmusik hädanefter! (I och för sig inte särskilt troligt).
Jag har hur som helst fattat ett gammalt beslut tillsammans med mig själv - att fortsätta vara ärlig. Sen må det kränka eller skada vissa personer. Men jag kan inte gå emot min sanna natur. Fredrik är alldeles underbar på så många sätt, och det kan ingen ta ifrån honom eller mig - och mina känslor. Och underbar förblir han alltid i mitt hjärta. Att vi inte ska ha en parrelation upptäcktes efter det att vi ingick i en. Tyvärr... Bara han kan ändra på det...
Nu vill jag ta mig tid till att utforska andra sceenarier - utan att bli åthutad, dissekerad och borttagen från den "fantastiska plattformen facebook" av forna "vänner";o)
Jag hade tänkt skriva ett inlägg om kärlek. Och alla dess märkliga yttringar. Jag lyckades kanske inte - men har å andra sidan inte sovit ordentligt på fyra dygn... Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Blommen

Du, klart den kommer att bedarra, stormen alltså... men sådant kan dock ta lite tid! Gällande våra val så gör vi dessa, med eller utan eftertanke, inte ens med "förtanke" många gånger. Darrar mitt emellan gör vi jämt även om vi inte alltid kommer överens med varandra, fiender bör vi inte vara och ej heller söka, målet är att vara vänner om så bara lite. Positivt att du har ett hem att bo i igen, även E-disken är återhittad och brukbar. Hemska tanke!... det där med hissmusiken alltså, skämta inte ens så, Gina!

Beslut med sig själv är bra, kanske också lite enklare att ta än när även annat folk är inblandat. Ärligheten är viktig, sedan får det bära eller brista. Ja, naturen har sin gång.

Vissa (en hel del faktiskt) saker vet man inte förrän man har provat och prova ska man, så mycket som möjligt! Vi är alla så olika och på samma gång så himla lika!

FB finns där på gott och ont, där gör folk vad dom vill, ibland speglas personligheterna och ibland inte, så ligger det till med det hela konceptet Internet förresten, inte bara FB! Kärlek är svårt att skriva om och ännu svårare att känna och att behålla, iaf i mitt fall, troligen pga att min egenkärlek är helt kass eller kanske för att jag inte ens själv vet när och om jag har drabbats av den, kärleken då alltså. Sov lite Gina, det behöver du och det kommer säkerligen att göra dig gott, kram!

2012-01-05 @ 16:03:10
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0