För gammal för en flytt, för fet för ett f...?



Nu hörrni, är jag riktigt, riktigt trött. Ja, gammal. Har ont överallt, är sjuk och ledbruten. För fet - nej, inte nu längre... Har hållit på med flytten i nära på två veckor, målat om och tapetserat på nya stället, kört kartonger nästan varje kväll och satt upp och skruviluvat allt dekorationstrams jag tydligen behöver dra med mig i den 20:e flytten, haft krismöte med en av döttrarnas lärare, packat, burit till förbannelse, planerat och haft diverse lektioner på nya skolan, saknat mina vänner och försökt hinna med att äta, sova, kissa, bajsa och kontemplera... Det sistnämnda får vänta tills dess att allt är klart vid det lilla huset vid havet. Jag vill ju bara skriva! Och stå på scenen igen. Och det är väl inte så illa, mitt i all turbulens, att ha kommit fram till det:o)

I övrigt är jag sjukt stressad av att vår, än så länge, nuvarande hyresvärd har joxat till det så pass illa, att vi måste lägga ut 20 papp för att komma härifrån. Mer om denna lilla händelse kommer framöver, och advokat lär behöva anlitas.

Eftersom Bredbandsbolaget aldrig kan lova när de kan ge oss lina igen, kan det dröja innan jag skriver något mer. Detta är givetvis inte intressant för andra än de som följer min knäppa blogg med intresse:o) Puss!

/G - möjligen för evigt utloggad;o)

Kommentarer
Postat av: Blommen

Ja, trött kan du vara men gammal... det är du inte alls! Glöm inte att "åldern är ett mentalt tillstånd". Oj, är det lite si och så med hälsan, då måste du sköta om- och krya på- dig, men du... fet har du väl aldrig ändå varit. Jo, att flytta är jobbigt men nödvändigt ibland, jag tror nämligen att vi alla har något av en nomad, somewhere deep inside. Det ordnar sig nog så småningom med både dottern och skolan ska du se, håll bara ut!! Att krubba, tryna och besöka muggen är livsviktigt, också att kontemplera men detta kan dock vänta... ja, just det, Gina, fortsätt nu att skriva och klättra upp på scenen igen a.s.a.p., keep up the good thinking! Gällande hyresvärden och alla extra pengar ni eventuellt måste pröjsa kan jag bara säga usch och fy! Slutligen hoppas jag innerligt att Bredbandsbolaget lägger på en rem och fixar er lina omgående, ty jag tror att det skulle vara svårt att se ljuset utan dina bokstäver lite då och då... Puss tillbaks!

2011-09-16 @ 09:51:36
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0