Och vad gjorde ni på midsommar då?



Jo, vi sov väl till två... sedan var vi ute på måfå och okynnesåkte runt omkring i länet för att se om vi oförhappandes skulle bli inbjudna till någon trevlig fest där man serverade ADHD-käk. Det hände inte... Men däremot lade vi märke till att det var tomt överallt, förutom i en tiondel av alla hus och sommarstugor, och då drog vi - efter många och långa diskussioner - slutsatsen att nio tiondelar av befolkningen således måste befinna sig på just dessa ställen...

Men vad tycker du som läsare i övrigt om följande?

Rött hus/sommarstuga - vinterbonad - med 3 rum, kök och matrum på totalt 70 kvm. På den vackra naturtomten finns en större, välskött blomster- och kryddträdgård, fantastiskt fin uteplats under tak (och utan tak), fastmurad grill, carport, utedass och redskapsbod. Huset ligger mitt i blåbärsskogen och alldeles invid den porlande bäcken. Inga grannar finnes inom syn- och hörhåll. Promenad (som tar max 5 minuter) via tunnel under E4:an och till busshållplats finns. Den leder även till bad i underbar havsliknande sjö med långrund strand, där brygga och båtplats ingår. Körtid till Sundvalls centrum är cirka 25 minuter. Till närmaste köpcentrum, bank, skola och andra livsuppehållande nödvändigheter, tar det tio minuter med bil.

Ingår gör också ett riktigt fint gästhus med 2 rum på 25 kvm. I ett av dem skulle de stora tjejerna - om nu någon av dem vill med - med fördel kunna husera i. I det andra ryms gott och väl Fredriks lilla studio samt ett litet kartongförråd.

Sedan gör det inte ont att vår månadskostnad blir ca: 3000-4000 kr lägre än den är idag. Om jag får ett deltidsarbete på en skola i närheten, så ser ju budgeten ännu ljusare ut:o)

Mitt i denna lilla skrivelse råkade jag vräka ur mig till Fredrik, som satt vid min dator för att korrläsa mitt inlägg -  "förresten, vet du, om man heter Elisabeth och röstar på sossarna, vad kan man kallas för då? Jo, för Röd-Bettan"!

Min nästa fråga ifrån köket, där jag höll på att fixa lyxiga och somriga skärgårdsmackor löd; "vill du har ostkrokar istället för räkor på dina, så att det blir rättvist?".

Det här låter kanske som om vi fabulerat fram ett drömställe, men får vi bara klartecken från banken på måndag, så flyttar vi dit före julis slut. För sådana är vi;o)

Så är någon intresserad av att ta över förstahandskontraktet på vår lägenhet - utan att gå genom hyresvärden och stå i kö - så hör då av dig/er till oss, så försöker vi fixa det! Kolla här!

Jag och Fredrik hoppas att ni, våra nära och kära, har haft en fin midsommarafton! Det har vi haft - dock en minst sagt udda sådan, men samtidigt har den kanske inneburit en drastisk och positiv förändring av vårt nuvarande liv:o)

Pöss allihopa!

Kommentarer
Postat av: Blommen

Tycker det ser trivsamt och lugnt ut, hoppas på klartecken, skickar kramar och önskar dig/er en god fortsättning på sommaren MMXI =0)

2011-06-25 @ 12:36:17
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0