Nattens trams...



Vi kollade sent i natt på ett avsnitt av en av mina absoluta favoritserier - och de är faktiskt bara två. "Nip/Tuck" samt engelska "Married Single Others" - kolla på svt play ni som missat det:o) Den sistnämnda alltså.

Vi makar gick upp en kort stund för att besöka toaletten, och vi famnade varandra ömt framför en av speglarna därinne. Då såg jag att jag var åtminstone fyra nyanser brunare på armen, jämfört med makens bleka skinn. Jag vet inte om det var totalt irrelevant eller bara en reflektion över just det faktum att vi ser rätt olika ut. Men av någon anledning slank följande fråga ur mig: "Skulle du hellre vilja ha en mörk tjej"? Och Fredrik svarade - utan att tänka mer än en millisekund - "jag vet inte".

Där någonstans började nattens trams. Jag tyckte det var uppenbart att han funderade på om han ville vara med mig eller hellre ville ha/prova att vara med en mörkhyad tjej. Sur som en rättika (går även att göra god "potatisgratäng" av och som jag ämnar ge er recept på senare), gick jag tillbaka till sovrummet fyllt av nattknott. Fredrik förstod inte varför jag hade denna "citronmin", så jag förökte förklara. Och han förklarade i sin tur, att eftersom han inte "tänkt på det" så "visste han inte" heller...

Gott så, kan man tänka, men eftersom män och kvinnor tycks härstamma från totalt olika solsystem (nej vi snackar nu inte om planeter längre), så fortsatte diskussionen "in absurdum", varvid jag lessnade - och givetvis gick ut till min dator för att grabba tag i - de fortfarande, så skitiga tangenterna - som man inte ens ser vilka bokstäver man sätter fingrarna på. beror framför allt på Thyras små syltkladdiga händer;o)

Nåväl. Nu har jag skrivit av mig alla missförståndelser för en stund - och ämnar beträda sovrummet ännu en gång. Orkar inte sova i soffan... Kanske jag ger jag min make en puss också;o)

Men först - myggspray! Check!

Inget funkade. bara så ni vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0