Flow...?



Jodå, jag var inte alldeles lost i min känsla angående gårdagens anställningsintervju:o) Rektorn för friskolan på Alnön ringde i morse och ville att jag skulle börja där till hösten eftersom de tyckte att mina tankegångar kring pedagogiken stämde väl överens med skolans/deras vision och mål.

Det känns verkligen jätteroligt och jag ser fram emot hösten. Jag har redan nu en massa idéer omkring hur jag vill lägga upp de båda ämnena - hemkunskap och musik - för de olika årskurserna, och jag tror och hoppas att det kommer att bli väldigt spännande för både mig och eleverna. Jag kommer att ha bra arbetstider och få mycket fria tyglar inom ramarna för läroplanens mål - så det här jobbet passar mig perfekt! Hoppas jag... Kände inte av några spöken i alla fall;o)

Inte bara det att arbetet är smått skräddarsytt - det gjorde också att banken idag har gett oss ett lånelöfte för husköp till en pris av det dubbla, jämfört med igår (saker kan hända, och mest hela tiden... tralalala). Men tyvärr kostar huset vid havet troligen ytterligare två gånger mer, så det är egentligen inte till någon större hjälp. Säljaren, som vi var i kontakt med i eftermiddags, lovade återkomma efter att ha funderat någon dag. Om det sedan innebär ett blankt nej till försäljning, "annan lösning", eller uthyrning - det vet vi inte ännu. Men det känns fortfarande som att det är där vi både vill, ska och bör bo.

Det kommer kanske inte som en överraskning att jag och två av barnen åkte ut till samma strand för att bada idag, och samtidigt passade på att tokglo på huset (och dess fem i övrigt lyxiga tillhörande byggnader) :-)

Min söta yngsta dotter lärde sig simma helt själv i de höga vågorna idag! Visserligen med knäna lodrätt neråt och hundsim med armar och händer - men hon flöt! Det var i det närmaste en religös upplevelse för mig, hennes storasyster och systerns vännina. Alla skrek "YES" och satte händerna i luften och applåderade!

Jag vet faktiskt inte hur det kommer att kännas om det inte på något sätt blir av att vi flyttar dit, men klart är att vi isåfall kommer att "bida vår tid" i den fortfarande "apsnygga" lägenheten vi hyr i stan, tills dess att vi hittar något likvärdigt boende (som om!). Fast - en fördel är ju att vi har ett litet större spann att välja hus genom det nya lånelöftet.

Thyra fick återigen "medalj" i kväll då hon ville cykla på sin cykel som vi tagit bort stödhjulen på. Hon hade balansen redan på trottoaren utanför:o) Full fart i Hamnparken! Wow, vilka ögonblick sådant är:o) Dessutom har hon börjat skriva och stava (tokigt, men på så många sätt rätt ändå), så allt händer med den här tjejen - på en gång! Kanske tappar hon alla sina mjölktänder imorgon, fastän alla satt hårt fast i kväll vid godnattnignen :o)

Imorgon ska jag/vi träffa fina Kerstin i Skatan! Ser verkligen fram emot det:o) Och tack & kramar till alla er som gratulerat till nya jobbet! Och ett alldeles största tack till Marie M som tipsade om det:o)

Önskar jag får skriva ett blogginlägg imorgon eller på fredag som lyder "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!"

Kommentarer
Postat av: Blommen

Jobbet ordnade det sig med och så blir också fallet med huset där ni både vill, ska och bör bo ska du se=) Förresten, det där med att tokglo på ställen där man kommer att bo är standard, har gjort detsamma vid ett flertal tillfällen här i Spanien och kommer bergis att fortsätta, nu när vi är lite nomader. Well done, Thyra! Det är inte alla som lär sig simma och cykla (utan stödhjul) och på samma dag till på köpet=0) Ser fram emot att få läsa ett ljudligt JAAAAAA i ett nytt inlägg idag eller imorgon. Good luck, sköt om er och kramar!

2011-06-30 @ 16:24:33
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0