Allt det ljus vi såg:o)

Så nu är de alltså äkta makar - kära Kim och Tomas! Det var helt klart den mest underbara och fantastiska tillställning jag fått äran att vara med på (betänk då hur gammal jag är) och det känns svårt att beskriva hur varm, (24 grader i skuggan) kärleksfull, avspänd och rolig både vigseln och bröllopsfesten efteråt var. Därför tar mig friheten att göra detta inlägg till ett fotogalleri. Min dotter Elvira var hovfotograf och har plåtat alla bilder utom den sista, som min andra dotter Olivia tog dagen efter:o)





Kim med dottern Noréa och maken Tomas. Och är inte Rexener ett häftigt efternamn?:o)



Klockan 16.00 ringde kyrkklockorna högtidligt som brukligt är. Ingen visste vad som skulle komma att ske. Det kunde faktiskt ha varit i stort vad som helst egentligen, det vet man om man känner de båda:o) Allt ifrån bomber & granater till hoj-ekipage, elefanter, cirkus, och allt tok däremellan. Men plötsligt strömmade Eurytmics låt "Sweet dreams" ur högtalarna och in kom Kim och Tomas med vita, lediga linnekläder, smått dansandes och yrslandes runt för att hälsa på folk och vänner utefter altargången:o) Alla reste sig upp och andades skrattande (och lättade) ut - och förmodligen tänkte många "ja - naturligtvis".



Delar av duktiga Sundsvalls Popkör inledde vigseln med att framföra en specialskriven polska av Anna Matsanders med afrikanska rytmer.







Rörande vackert och spröda toner i sången, som begåvade dottern Noréa framförde - "Utan dina andetag" av Kent - ackompanjerad av min fina make på gitarr. Jag lovar att i stort sett alla av de drygt 600 besökarna grät hejdlöst... Vi i Piratorkestern med... Min puls var säkert uppe i 180 BPM. Skoj var att hon även framförde den sent på natten på festterassen med ännu större självsäkerhet! Go for it Noréa! Du brås på någon som också sjunger kanonbra!









Vigselceremonin var stämningsfull, vacker, full av glädje och... ja, alldeles makalös - nej inte nu längre:o)



På främsta raden satt vi i Piratorkestern - Fredric Edlund, min make Fredrik, Lilian Bokestig och jag - men även Anna Gullmark, Thyra och Olivia.



Det började riktigt illa med att min mikrofon var stendöd och Fredrik försökte påkalla vaktmästarens uppmärksamhet. Inget hände utan istället sattes CD:n med bakgrundsmusiken igång. Jag fick smått panik i några sekunder och missade första raden innan jag gjorde en fuling och sonika snodde Lilians mick. Hon fick dela med Fredrik under resten av låten, men jag tror det fungerade rätt bra ändå. Kul var det att Kim och Tomas ställde sig framför oss med ryggarna mot gästerna. Det kändes mycket lättare att sjunga texten direkt till de älskande tu:o)





Överraskande nog greppade även makarna mikrofonerna och sjöng galet vackert och innerligt låten "Angel" (men så har de ju sannerligen kör- och kyrkosångserfarenhet så det heter duga)!





Snyggaste bröllopstårtan jag sett och i övrigt en sanslöst god buffé som måste ha passat alla smaker. Tack! Rap!



Bröllopsfesten hölls på fina "Våningen" och arrangerades av Susanne Fellbrink, tillika en mycket duktig sångerska och låtskriverska som jag samarbetat en del med. Tyvärr ska hon lägga ner verksamheten efter Sundsvalls Gatufest, men jag vill ändå passa på att tacka för alla fina evenmang som hon under årens lopp anordnat. Särskilt för releasefesten vi hade för min platta "Ömtåligt gods" för snart två år sedan. Jag önskar henne all lycka till med vadhelst hon företar sig i framtiden. För framåtanda råder det ingen brist på:o)



Gästerna var väldigt blandade både vad gällde, stil, ålder, och koppling till brudgumsparet - något som gjorde festen mycket speciell och minnesvärd:o)



Vi var ett tappert gäng kvar på uteterassen till "the bitter end" då personalen slutligen tyckte att de nog måste stänga, släcka ner och gå hem... Den "glada" och smått överförfriskade samlingen på runt 30 personer hade suttit och sjungit kända (och okända) slagdängor som Fredrik kompade till - vid det här laget - på en minst sagt ostämd gitarr:o)

Väl ute på Storgatan, vid fyrasnåret på morgonen, blev det smått psykedeliskt. Lite som "Sound of music a la Sundsvall". Folk kom dansades efter oss och stämde upp i improviserad sång. Sedan hände det sig som så, att vi ordnade en efterfest - hemma hos oss - som inte avtog förrän vid sju... Och då ska man veta att jag bokat tid för tatuering vid 10.00...



Bästa sötfotografen Elvira! Jag är stolt mor:o)



Söta Oliva! Jag är stolt mor:o)



Gull- och argungen Thyra! Jag är stolt mor:o) Synd att inte Millan kunde vara med... men stolt mor ändå:o)



Foto © Olivia Jacobi

Min feta arm efter tatuering gjord "dagen efter". Det kändes ingenting - gissa varför!
Tack M & T för ert besök och för att du; M bättrade på min förra, samt gjorde den nya som jag alltid velat ha. Vi ses snart igen! Glad över att ni verkar må bättre!

Men framför allt - från mitt snabbslående hjärta - tack kära Kim och Tomas! Ni är bäst! Och allt var så fint ordnat - alla som var med har fått ett bestånde och ljust minne för livet. Jag önskar er all lycka och välgång!

Om du vill lyssna på Kims och Tomas bröllopslåt "Allt det ljus", som jag och Fredrik skrivit, så hittar du den här:
http://www.ginajacobi.se/wp-content/uploads/GinaJacobi-Alltdetljus.mp3

Singeln går även att köpa via http://ginajacobi.se/2011/06/ny-singel-allt-det-ljus/

Eventuella intäkter går till makarnas bröllopsresa:o)

Oh, varde ljus!

Nu fortsättningen på ADHD/LCHF-historien... Tre dagar nu... mer om detta senare

Kommentarer
Postat av: Ia svärd

Hej Gina!

Vilken fantastiskt fin låt!

Om jag gifter mej igen någon gång önskar jag mej ett framträdande :)

Kram

2011-06-14 @ 22:14:26
Postat av: Gina

Ia - fina kusin! Klart jag gör det:o) Säg till i tid bara! Har fnulat på att erbjuda detta till andra bröllopspar. Allt gott & kram! Hälsa Jens och Linda!/G

2011-06-14 @ 22:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0