Världen står stilla - är det bara jag som snurrar?



Vi gick med lill-Thyra på Gatufest ikväll. Här ovan synes en ögonblicksbild från Dalton's dansbadsscen. (Klientelet motsvarade våra förväntningar upphöjt till tio). Jag och Fredrik höll på att skratta ihjäl oss, när vi upptäckte att den som "mixat" låtvalet, och dessutom hade den lilla egenheten att skruva upp både tempo och tonart typ varje halvminut, inte tycktes bry den "dansanta" publiken.

Jag har syndat ikväll! Ja, jag bekänner! Jag åt en mosbricka på Statoil efter att närapå ha svimmat vid tivolit vi lät Thyra gå på - Gatufest som det nu ändå är... Nu undrar jag förstås hur Elvira ska ta detta "svek", då hon går på samma ADHD-diet som jag gör sedan tre veckor tillbaka. Men seriöst - vi har nog tappat åtskilliga kilon båda två, men samtidigt känns det som att stora delar av hjärnan också har förbränts:o(

Ingenting fungerar tankemässigt längre, jag är tröttare än en uppstoppad säl. Och nätterna - i den mån de sovs igenom - kantas av mardrömmar fyllda av förbjuden mat. Jag vaknar och har panik för allt jag "ätit mig igenom". Exempelvis: Potatis i alla upptänkliga former, bröd, frukt, choklad och frukt, och juicer och frukt... Fatta hur jag verkligen hatar alla feta rättikagratänger med grädde och ost, samt alla- broccoli, kål och blomkålsröror med grädde och ost.

Okay - det funkar visserligen - men det tar tid att laga, kostar en massa mer pengar, och är dessutom en fruktansvärt tråkig diet för den som helst är vegetarian. Det lutar nog åt att jag återgår till den berömda viktväktarmetoden med fettsnåla varor, grönsaker och frukt, frukt, frukt... Det var ändå bara några år sedan jag gick ner femton kilo på ett halvt år med den balanserade kosten - för det kan man inte med största vilja i världen påstå att detta är.

Tänker också på att jag ska undervisa i hemkunskap om en dryg månad. Jag lär i så fall bli avskedad innan jag jobbat en vecka, om jag kommer dragandes med min nuvarande matsedel;o)

Jodå, det snurrar på i våra skallar, fastän allt annat verkar stå stilla... Väntar på "Havet vid Huset" och svar på om vi får hyra det, med tanke på vår bristande, eller numera, utökade lånekapacitet.

Nåväl - ännu mera grädde på det mos (jag gärna vill äta) - en av de tidningar jag skrev till i höstas angående krönikor - svarade igår och ville att jag skulle gästblogga:o) Förslag på tema var "PMS":o) Men det var länge sedan jag kände av den prylen, och eftersom jag numera kan tillskriva mig själv epitetet "tant", kommer nog mitt första alster att heta "Åldras med behag".

Troligen kommer det också att avhandla att dessa "behag" numera är små men långa... Jag och maken köpte för en tid sedan domänen "ålderdomsrådgivningen.se", vilket faktiskt borde vara lika relevant som ungdomsrådgivningnen! Vem berättade något om hur det är att åldras? Vad som händer (avtänder) med kroppen och huvudet? Det är precis lika omvälvande. För nu vet jag.

Utanför mitt fönster ikväll... Ja, herregud, ni läsare kan inte ana vad som sker och låter just nu! Sopbilarna, glaskrossarna, gatsoparbilarna, fulla drägg som bråkar, slåss, kissar och spyr på vår bakgård. Baskaggen som dundrar genom hela stenkåken vi bor i, och som inte kommer att tystna än på några timmar...

Än mer surrealistiskt blir det när jag hör låtar från mitt gamla projekt "Musik, tjejer & teknik" utanför, ni vet, det som "någon" påstod och anmälde att jag inte hade gjort... zzz.

Seriöst - här kan vi inte bo. Sen att läget och lägenheten är löjligt fin spelar ingen roll längre. Det bara snurrar. För vi är ju så flärdfulla, min make och jag.

Sofistikerad kyss på kinden/G

Kommentarer
Postat av: Blommen

Jo, folk kan dansa till lite av varje, det tycks väl kanske allmänt att det viktigaste är att man dansar. Nej men, en mosbricka är väl inte någon synd att tala om, bara en droppe i havet ju, jag är övertygad om att Elvira kommer att ha överseende och uttala, typ; det kunde ha varit värre! Sant det där med hjärnan när man fastar, man blir matt och passiv (jag talar av erfa-renhet). Ett svar gällande “huset” kommer nog snart ska ni se. Ämnet “ålderdomsrådgivning” låter intressant och givande, glöm inte att skildra förändringarna som vi går igenom både kroppsligt och mentalt när vi blir äldre (även här talar jag av erfarenhet). Oljud under natten är mycket irriterande och man tycker att det sunda förnuftet borde vinna men tyvärr så är det inte fallet nu när dom är dom och vi är vi. Förresten håll i varandra hårt så slutar det att snurra. Buena suerte y un fuerte abrazo.

2011-07-07 @ 12:25:58
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0