Jacobi's survival-kit...



Det finns prylar jag inte kan vara utan. Istället för att ha dem drällande i en väska där jag inte hittar något när jag behöver det, (om jag ens hittar väskan) borde jag ha dem i en slags pung, hängandes runt halsen.

Så vad består nu dessa "livsuppehållande" saker av? Jo:
Cig eller... cig
Tändare eller brödrost
Penna eller kajal
Papper eller kvitton
Tamponger eller toapapper
Mobil - gärna laddad och med pengar på kontantkortet
Två par glasögon, helst i fodral (tittisar och läsisar - för utan de första hittar jag inte de andra...)
Nycklar hem och till bilen eller någon annans...?
Halsisar eller färsk mynta och citronmeliss
Treo citrus eller huvudvärk
Otrivin menthol eller nästäppa
Behepan, sprutor, hjärtmedicin samt blodtrycksmedicin eller kola (vippen alltså)
En god bok eller flera
Parkeringspengar och mutmynt till Thyra
Makens mastercard;o)

Ja, detta torde vara "mitt liv i en påse":o) Lär få nackspärr ganska omgående...

Kommentarer
Postat av: Fredrik Jacobi Muskos

Ja, precis så är det ju, men varför har inte också män en pung runt halsen med allt viktigt i?!

2011-07-13 @ 03:06:52
Postat av: Gina

@ Fredrik: Därför att det viktiga de har hänger mellan benen eller finns i plånboken;o)

2011-07-13 @ 03:12:58
Postat av: Fredrik Jacobi Muskos

Tackl Då vet jag :o) God natt!

2011-07-13 @ 03:17:18
Postat av: gzi

He he.. Varandes kvinna har jag ändå aldrig fattat grejen med väskan... Man hittar ju inte varenda dugg för det är ju ingen ordning på allt i en sån!!?? :D

F ö kan jag meddela att, om än inte jag, men mitt jobb nu finns på FB!!! In och kolla efter och gilla Kulturguide Västernorrland!! ;)

2011-07-13 @ 15:14:40
Postat av: Blommen

Det är lätt att observera att din väska måsta vara av den större sorten för att få plats med allt det du kånkar på =0P Tråkigt nog ser jag att "förgottfimpningen" inte blev av för dig iaf denna gång men skam den som ger sig, till slut klarar du nog av det, även om det är f*n så svårt, jag vet, det var detsamma för mig med snuset men det gick vägen för några år sedan. Gällande brillor blir det nog dags för mig också snart, men jag ska försöka hålla mig utan en stund till. Diverse kramar både fram och bak =0)

2011-07-17 @ 13:26:38
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0