Möglig musik & inte en enda färdigtänkt tanke...



har jag haft på hela dagen... En dag som börjde vid 04.00, följt av en kort slummer - i vanlig ordning störd av de babblande och röksugna grannarna på balkongen två meter ifrån vår säng. Vaknade igen 06.00 av mardrömmar angående inköpslistan till hemkunskapsundervisningen. Därefter en kort och översvettig halvslummer kantad av glaskrossljud, sopbilen och gatusops-dito. Till sist avbröts alla sömnförsök vid 08.00, då barnen och djuren drog igång Cirkus Jacobi/Muskos;o) Och då kanske ska tilläggas att vi somnade vid 03-tiden...

Ännu är dygnet inte över (läs 22.00) och en bra bit ifrån "läge-att-slänga-sig-i-säng". Efter en dag på "långt-bort-men-fin-strand-med-ännu-finare-sand" (ja, den fastnar precis överallt), två stopp på secondhandbutiker, tusen fynd för en spottstyver och en överfylld bil - tarvade hemkomsten till Lägenheten, seriöst utförd uppackning. In med alla barn i liten dusch, matlagning, diskning och sanering av kylskåp (där grönsakerna ensamma gjort en otrevlig soppa på bara två dagar). Tänk vad de kan hitta på de microsmå när man minst behöver det.

Barnen har spelat höga och skärande blockflöjtstoner, lekt kurragömma, haft "Keyboard-cat" på hösta volym i min studio och på oändlig repeat - samtidigt som jag och Fredrik gått igenom allt som vattenskadats, sorterat, slängt och tvättat till förbannelse. Maken har burit ner saker som eventuellt kan räddas till källaren igen, efter att ha tiggt till sig en lastpall från Invitos resturang. Så något gott har dom i alla fall gjort! Förutom att förpesta hela vår tillvaro med stinkande matos, fyllon som skriker, pinkar och spyr på vår bakgård...

Medan maken sprang upp och ner och kastade möbler, kläder och oanvändbara prylar (allt nu fotodokumenterat förstås) - hann jag dammtorka, dammsuga och skura hela hemmet. Jag packade även upp Fredriks barns tre resväskor - och sannerligen säger jag eder - man kunde tro att de skulle bo här i fem år, istället för fem veckor! Jesus! De kommer att använda en tiondel. Dessutom tvättar jag ju minst ett par tvättar varje dag.

Så tro mig nu - ingen "bokstavsdiet" i hela världen kan slå det jag måste ha bränt i kalorier idag. Så inget ont som inte har blod, svett och tårar och något gott med sig. Får jag hoppas... Kom även ihåg att ta B-12 sprutan i tid  - för en gångs skull. Fredrik tyckte jag verkade trött och håglös. Så om fyra dagar är jag nog på banan igen - något som ska bli underbart eftersom jag snart börjar jobba "på riktigt":o)

Misstänk inte att jag beklagar mig! Inte alls! Det finns hela tiden så många guldstunder i allt som händer, och jag skulle inte vilja vara utan något i mitt liv just nu - jo, möjligen min mage som helt pajat ihop igen... Men skit man får ta, antar jag;o)

Nu har maken läst saga för gullegrisarna och vi borde ramla in i en dusch. Sedan har vi planer på att smyga runt i stenstan för att lägga mina mögelskadade CD-skivor (den senaste - "Ömtåligt Gods") på alla parkbänkar vi ser. Lite ful marknadsföring sådär:o) Thyra frågade mig idag: "mamma, är du ledsen för att all din musik har möglat"?

Klart jag är:o) Jag hade ju hoppats att bäst-före-datumet inföll lite senare...



Kommentarer
Postat av: Blommen

Din brist på sömn börjar verkligen närma sig en mycket oroande nivå. Hur kan du palla? Jag vet att vissa personer fixar att leva med mindre timmar sömn än andra men ditt nuvarande läge måste dock ändå vara något att brådskande söka en lösning till. Jaha, vad bussigt av Invitos, lastpallar kan värderas även om dessa kan erhållas i ett flertal gratis vid nästan vilket industriområde som helst (åtminstone här i Spanien). Gällande väskornas innehåll så är det säkerligen deras "mum who has stuffed the suitcases with loads of "just-in-cases", quite normal on the other hand". Jo, allt som händer (även fast det kan bli lite mycket ibland) bör lugnt registreras och läggas till som erfarenheter, så är det. Vad synd att jag inte bor i Sundsvall, har nämligen hört (eller läst) "don’t know where" att där kan man få tag i en mögelkopia av plattan "Ömtåligt Gods" helt "free of charge". Tala om för Thyra att din musik aldrig kommer att mögla, detta fenomen påverkar bara själva råvaran, musiken i sig är evig. Diverse kramar på er allihop =0)

2011-08-04 @ 13:48:13
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0