I dag blev det ännu en dag... för oss som ännu lever förstås...

Foto & @ Elvira Jacobi

Vi kan ju bara be... Jag är outsägligt ledsen. För väldigt mycket som hänt och vad som fortarande händer. Men även så evinnerligt glad över mina barn och att de dom är här, men även de djur vi tog hem under en märklig helg - utan att veta om vi får bo vid havet... Nåväl - den fina Rottis-tiken får vi allt lov att lämna tillbaka till matte nästa onsdag, men kattungarna behåller vi - what so ever.

Jag har haft total stresskramp i magen i flera dagar nu, och det har runnit blod alla de 25 gånger jag sprungit på toa under det sista dygnet. Säkert mer än någon vill veta - men här kommer en varning! Igen! Läs inte om du tycker jag skriver skit;o)...

Först gick vi till banken (nära oss) i tidig bittida, för att ordna upp alla våra fondsparanden, liv- och olycksfallsförsäkrigar. Sedan var det full rulle med letande efter saknade bildelar för alla kommande passagerares komfort och säkerhet, lagande av hemgjorda biffar med sallad och timjanosande potatisgratäng...

Efter det gjorde jag, maken och Thyra ett besök på torget för bevittna "Sönsvalls sommarkryzz" - en tillställning där jag halvt om halvt lovat delta nästa måndag - check. Därefter upptäckte vi en mycket omfattande vattenskada i förrådet (alla mina scenkläder och sparade arvegods från de större döttrarna, till Thyra som växer, hur många skivor och CD:s som helst, en låda böcker, många av mina masterband från alla plattor och andra produktioner - check! Mina och Millans målningar totalförstörda och skeva och mögliga i ramarna - check! Det sprillans nya överdraget till hörnsoffan helt unket och oanvändbart - check. (Undrar vem det här blir dyrt för...)? Jag är bara ledsen - check!

Kattbajs någonstans nära mig - check & åtgärdat. Sanerat alla rum - check & åtgärdat. Dammsugit och tvättat/torktumlat två gånger och diskat tre idag - check & åtgärdat.

Maken springer som en tok upp och ner från förrådet till lägenheten med kartonger fyllda av demolerat gods - check! (Han som borde ta det lugnt)! Fan vad arg jag blir på allt just nu! Han åker ju ner i morgonbitti för att hämta sina sötungar på flyget för fem veckors Sverigevistelse - och nu se det ut som FAN själv har landat i hemmet. Och det är svårt att förklara för våra små vad som hänt... och varför vi är så stressade av annat som också händer i den omedelbara närheten... den så kallade verkligheten...

I övermorgon har vi fem barn och tre husdjur. Bilen fylld av barnstolar, uppblåsbara & stora flytdjur, handdukar, filtar och skräp. Vill ju göra en massa roliga saker med barnen! Borde planera jobbet - när då? Borde fila på två krönikor till - när då? har i alla fall avtackat mig sångjobbet på torget på måndag. Måste skriva en skadeanmälan och fota allt som möglat!

Men det finns de som har haft- och har det betydligt värre just nu... så vem är jag att klaga? Allt förgås dock - oavsett vi vill det eller inte. Och olycka och sorg slår aldrig till rättvist någonstans. Men jag sörjer. Ville inte sätta den norska flaggan på min FB-bild för det. Det känns ganska självklart att alla tänkande människor känner med offren och deras anhöriga och på något sätt vill stödja dem. Men det blir svårt på avstånd - även om vi nu förstått att dårar kan dra igång en liknande massaker även här. Och så var det det här med att sova - fnular på när...

LOVE från mig till alla läsare och er som har sorg.


Kommentarer
Postat av: Blommen

Sorgen är djup över denna fruktansvärda händelse i Norge, hemska saker kan hända överallt. Positivt att höra att ni blivit "med djur", dem bör man ha i alla familjer, synd att tiken bara blir tillfällig. Jag hoppas verkligen att du är helt återställd efter stresskrampen. Det ordnar sig säkert med försäkringen gällande vattenskadan även om vissa saker aldrig kan ersättas. Jag är övertygad om att ni har det tvärkul med alla barn, både egna och bonus, hoppas ni har tur med vädret också. LOVE tillbaks och livet går vidare trots sorg och saknad.

2011-08-03 @ 13:03:17
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0