Efter Gatufesten i Sönsvall juli 2011...



Jag ämnar göra ett kort och tafatt försök att beskriva hur mitt liv och min stad ser ut efter snart en hel veckas Gatufest: Spyor och kisspölar varannan meter (jag fick hoppa omkring med fula danssteg i flipflopsen för att ta mig till ICA - som var stängt), svarttaxi-bilar som ville röva bort mig (fast jag var ful, osminkad och trött), flaskletare från Öststaterna (inte han med dragspelet) vid varje överfull soptunna och en make som troligen inte kommer att vakna före fem (jo, ett!)... Strax tänker jag gå och sova någon timme innan barnen kommer hem.

Fyrahundra (uppskattningsvis) militärgröna "Bajjamajjor" står ännu kvar i gassande solsken, nerkleggade med allehanda mänskliga utsöndringar, och är därför av påkommen anledning hårt anfrätta av flugsvärmar. Riktiga arbetare (till skillnad från mig) monterar ner ställningarna från jättescenerna och partytälten, några hurtiga barnfamiljer försöker hitta en öppen glasskiosk - jag skulle för övrigt, och speciellt idag - inte rekommendera glass som tinat, frysts om, tinat och frysts om, ens till min värsta fiende (om jag nu har någon sådan)? Bara andra vet...

Vad jag egentligen skulle vilja skriva nu, lämpar sig inte i vare sig skrift eller samtal, så jag låter er, kära läsare sväva i ovisshet så länge. Ber ödmjukt om ursäkt för detta:o)

Pöss!

PS: Jag kommer inte att besöka en gatufest igen på minst ett år! DS.

Kommentarer
Postat av: Blommen

Efter att ha tagit del av detta inlägg kan jag bara göra följande kommentar: Jag är övertygad att när vi var yngre (och givetvis också söp, spydde, kissade med mera) var vi lite mer försiktiga, i alla fall jag har inga som helst minnen av att bland annat ha smutsat ner coh vandaliserat under påverkan av alkohol och/eller andra substanser. Vi plockade alltid bort efter hos, försökte se till att våra kroppsliga utsöndringar inte smet ut på fel ställen, lite högljudda var vi säkert men inte fram på småtimmarna vad jag minns. Nästa år så sköter kanske folket sig igen, vi kan iaf hoppas. En kram på vägen =)

2011-07-11 @ 16:36:09
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0