Cobis hälso- och skönhetstips



Jag tänkte hålla mig lite på ytan, och därmed försöka smälta in i den övriga bloggvärlden genom att delge läsarna lite av min beprövade erfarenhet vad beträffar hälsa och skönhetsprodukter. (Jag som inte ens har några sponsorer)... Suck.

Jag börjar med huden. Jag är snart femtio, men har ännu icke begåvats med "anusmun" - det vill säga - det man tror uppkommer av för mycket rökning och idogt solande. Jag har heller inte utvecklat "kalkonhals" till skillnad från två av mina ex - en bör väl vara runt 65 pannor nu, en är fortfarande bara idiot.

Uppenbarligen har jag garvat för mycket (som om) då jag har otaliga smårynkor runt ögonen. De djupa i pannan har jag burit sedan jag var arton år - så de bör inte räknas med.

Den absolut bästa produkten för huden är HTH. Lotion går bra (dock inte den nya med grön ettikett på, utan den vanliga utan parfym). Men den allra bästa är HTH-creme, som tydligen endast finns att köpa på COOP i Timrå, nu för tiden. Den innehåller karbamid, vilket egentligen är kopiss. Den bör, enligt mig, utstrykas med halvblöta händer, eftersom urinen binder fuktigheten i huden.

Mot mörka ringar under ögonen (något jag dragits med sedan deperessionen jag hamnade i för sjutton år sedan, men varit ute ifrån - tror jag - i tretton år), och alltjämt förekommande sömnlöshet, kan jag rekommendera pulverkaffe utspätt i vatten. Sörjan stryks ut över hela ansiktet och bör torka i tjugo minuter. Skratta inte - för då spricker masken.

Havandemage. Smörj in olivolja på den varje kväll. Jag har inte en enda bristning efter tio graviditeter och otaliga missfall. Och det är jag väldigt tacksam över. Särskilt när man har sett andra mammors magar.

Naglar. Bit av dem när de är för långa, om du behöver spela något instrument. Gnid dem sedan mot en handduk eller kjol, så du inte gör illa någon närstående. Laga och ät god och hemlagad mat tillverkad av råvaror du har koll på.

Hår. Mitt tips här är, på fullaste allvar, "Mild schampoo" från Euroshopper (luktar supergott av ingefära) , samt balsam från "ICA Spottless Hair - Balsam mot mjäll" (lämnar en doft av något grönt, och känns riktigt fräscht - hur nu det stavas). Känner mig sällan så....

Jag röker alldeles för mycket, rör mig på tok för lite för lite, har fortfarande värsta "bäbismagen" kvar. Så vem är väl jag att komma med goda råd? Men jag har noterat att de som har lite övervikt i alla fall inte blir lika rynkiga, och de får även äta gott under den tid de lever:o) Bilden ovan? Not likely me!

Annars funkar även Facebook, nej, jag menar facelift, botox och fillers, jättebra! Själv föredrar jag att fixa de tråkiga grejerna i Photoshop:o)

Godkänt och läst av © Fredrik (som inte heller nu hittade check-tecknet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0