Zzzzz...



Ja men så där ja! Av alla planer jag hade för mitt "lediga" dygn kan jag rapportera att jag i stor sett endast lyckades genomföra en. Nämligen att sova. Pratade först med min bloggkamrat Mikael som ringde från Spanien, vilket var riktigt intressant. Jag jobbade därefter i en timme för att sedan bara ta "en liten lur" innan middagen. Luren varade i fyra timmar. Sedan kom min goda vännina på besök (hon som med berått mod flyttat från Sundsvall till Malmö!) och vi rapporterade, uppdaterade och skvallrade av oss, drack några glas vin, för att därefter "göra ett par huvuden" och gå på lokal sylta. Där fick vi glädjen att bevittna ett karaoke-slag med pinsamhetsfaktor och surhetsgrad extremt hög;o) Vi skrattade så vi grät - i alla fall jag:o)

Sedan traskade vi hem. A var hungrig och länsade kylen. Gissa vad jag gjorde? Somnade med kläderna på och sov till halv tolv! I dag har jag legat i soffan med katterna i famnen, slöglott på TV, haft dåligt samvete för allt jag inte orkat göra, och just nu känns det som om jag mycket väl skulle kunna ta en liten tupplur innan jag börjar med maten och hela ligan trillar in;o)

Någon har lösbajsat precis utanför vår port - nerkletat toapapper ligger runt omkring högarna. Någon har kastat fimpar i hela trapphuset. Soprummen är överfyllda. Staden är äcklig. Men jag tänker inte städa. Jag orkar inte.

Nu ska jag borsta tänderna och kolla in "Livet på BB":o)

Kommentarer
Postat av: Blommen

Perfekt! Det viktigaste för dig just nu var ju precis det; att sova. Kul att se att du pratade med en bloggkamrat “of yours” som heter Mikael, vem det nu kan vara? ;-) Utgång med väninnor är positivt och goda skratt förlänger livet (och löser upp sörjan vi alla har i huvudet). Att sova med kläderna på är ett gediget trötthetstecken. Tyvärr verkar det som om Sundsvall också kan adderas till de ställen där folk smutsar ner och jag som trodde att “nersmutsarna” var utrotningshotade i Sverige. Love you all!

2011-08-08 @ 10:03:13
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0