Storstädning och nya förhållningsätt...


Jag startade den här bloggen i slutet av augusti 2010 och tänkte fortsätta driva den i ett år. Dels för att få ett hum om jag är så pass språkligt driven och mogen att jag vågar börja skriva min första roman. Det har jag fått svar på.

Ytterligare ville jag undersöka om det jag skrev, intresserade läsarna. Det har jag också fått svar på.

Sist men inte minst har bloggen fungerat som ett verktyg för bearbetning av vad som hänt och händer i mitt liv. Det är tack vare mina fina vänner och tack vare min musik och texter som jag fortfarande är kvar här i livet. Och jag varken kan, vill eller orkar skriva en ny låt för allt jag vill ventilera! Jag behöver skriva. Om någon inte står ut med det - läs inte!

Men aldrig någonsin att jag startade min blogg med intentionen att den skulle utvecklas till en digital sandlåda. Det finns så enormt många andra bloggar man kan spy kommentarsgalla över som anonym. Håll er till dem. Eller starta en egen blogg där ni kan ondgöra er.

Hädanefter kommer jag därför endast att publiera de kommentarer jag anser har relevans i förhållande till mitt inlägg. Jag kommer således fortsättningsvis icke att ta med
exempelvis liknande dynga och dravel:

Postat av anonym:

“Hur kommer det sig att du alltid väljer fel män? Sedan kavlar ut deras privaliv för hela världen, och inte bara deras, utan änn värre deras barns liv!!
Det är beklämmande och jag mår riktigt illa. Du har verkligen axlat offer rollens mantel. Här sätter jag aldrig min fot igen med respekt för dina x och alla barn som fläks ut på det grövsta sätt.
Att du inte blivit polisanmäld är en gåta!


Postat av Britt
(anonym):

"Bara för att du tar bort dem inlägg som du skrek i blir du inte bättre människa. Vi vet redan för mycket . Förresten...mår du bättre av att radera dina inlägg? Går det lika lätt för dig att glömma det du känner i hjärtat (som du brukar säga) dem s6 har sårat dig.. vart dumma mot dig?

Du tar bort inläggar varge gång du inte kan stå för det du själv säger. Har det blivit bättre mellan er för det? Eller har du fått för kalla fötter?
Det är inte många som stödjer dig och du har fått så pass många klagomål så nu är det dags för dig att "landa på jorden" du har gått för långt (glöm inte att du är för gammal för att pendla genom himmel och jord, om ingen man är bra för dig skaffa en två-rum lgh och bo ensam och sluta bråka för ingen har sagt att man måste ha en man/kvinna)
Lyckatill till båda!"

Postat av anonym:

"Nolla som artist. Utfattig arbets skygg käring som prioriterar att skriva om kukstorleken på sitt ex istället för att ta hand om sina barn och som skriver blogginlägg om spöken och om hur hon är för fin och bra för att ta ett vanligt jobb och dessutom försöker göra sig rolig över att skolpersonalen läser. Jag tror dom skrattade gott, som så många andra i staden. Vilken sekt som helst är en befrielse i det läget när han gått på samma mina som så många andra. Bra Fredrik! Vi håller på dig"!

____________________

Ja, jag och Fredrik har en deal. Och jag hoppas att den fungerar för oss båda:o) Vi fortsätter städa - för det behövs. Det ju vår - tid nu!

Genomläst & godkänt av © Fredrik




Kommentarer
Postat av: Mona

Varför fortsätter man att läsa och spy galla om man inte gillar det man läser...?

Tack gode gud för att alla människor är olika!

Fortsätt skriva du Gina! Ibland är det tragiskt ibland roligt...men så är livet.

Kram

2011-04-19 @ 16:55:37
Postat av: Nina

Hej Gina!

Vill bara kort säga att din blogg berör samt att du har... hur ska jag säga det... en skriftlig gåva! =)

Tycker definitivt att du ska skriva en självbiografi/roman om inte fler. ;-)

Önskar dig all lycka med äktenskapet, familjelivet, skapandet och jobbsökandet. =)

Kramar!

Nina.

2011-04-19 @ 17:14:24
Postat av: Lotta

Som jag skrev en gång förut: jag tänker fortsätta att läsa din blogg, för du skriver så himla bra, och jag vidhåller fortfarande att det är alles frivilligt att läsa någons blogg, och jag tycker fortf att om man ska kommentera något så stå för det då, istället för att vara så feg och skriva "anonym" Kram till er båda två

2011-04-19 @ 18:49:41
Postat av: Sissi

Kan bara hålla med de andra, FORTSÄTT SKRIVA, alla är unika å har sina problem, en del vill skriva om dom en del vill dölja sina problem...Skit i vad andra tycker å tänker, det är ju din egen Blogg!



Livet är ju som en berg å dalbana, upp å ner, svänger både vänster å höger, man ska inte backa, titta bakåt går an, men man bör sträva å se framåt!



Kram till er båda!

2011-04-19 @ 20:00:43
Postat av: kerstin

Att skriva av sig det man känner och upplever är väl en perfekt städning. Särskilt om trycket inifrån känns för tungt Oslagbar terapi ! Får man dessutom god feedback kan det göra stor skillnad.Åtminstone har jag upplevt din blogg som en slags mental städning som både glatt och oroat mig.Nu blir det storstädnig och efter avklarat arbete brukar ju luften bli lättare att andas. Tror säkert att vi alla skulle behöva ägna tid åt det emellanåt.Jag ser aldrig Tv-program jag inte gillar och inte heller läser jag sånt som jag betraktar som skit.Tiden är dyrbar och varför slösa bort den på det man ogillar och dessutom ta sig tid till att skriva syrliga kommentarer.Så min uppmaning till er anonyma giftspridare är..Gör något meningsfull !En bra början kan vara att försöka älska sina medmänniskor. Det gör livet mycket rikare, jag lovar. .Till sist bamsekramar till storstädarna från mig som tänker fortsätta läsa i både med o motgång.

2011-04-19 @ 20:26:59
Postat av: Kim

En liten reflektion bara....



Stavar verkligen ALLA dessa anonyma människor som krattor?



Det kan väl inte vara så att det är samma människa bakom de flesta kommentarerna? Näe då!



Puss på dhÄjj!

2011-04-19 @ 23:55:13
Postat av: Gina

@ Kim! Hmmm...tror du verkligen det kan vara så?asg

Pöss påre!

2011-04-20 @ 00:19:14
Postat av: Babs

klart du ska skriva Gina!

Gott att ni städar o rensar luften, kan behövas ibland. Dock blev dina inlägg lite för personliga, tyckte jag såsom moster till din make. Kände nog han blev lite väl "avklädd", jag blev orolig, men det var MIN högst personliga upplevelse.

Önskar er nu all lycka och framgång. Som någon skrev här ovan: Livet är en berg-o-dalbana, man kan se bakåt men sträva framåt.

Vårda varandra! - Kram

2011-04-20 @ 17:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0