Cobi goes Idoljury!



Jag vill sitta i Idoljuryn, (kanske startar en Sundsvallsvariant i sinom tid) där jag är toksnyggt sminkad har blankt, glänsande löshår och är allmänt ball och kunnig tillsammans med mina fina bögvänner Kim och Tomas. Vi skulle utgöra en mycket snäll, men rättvis jury. Jag skulle vara den sura, analyserande och strikt musikaliskt kritiska jurymedlemmen. Kim, den mest känslomässigt involverade och blödiga - han som ömsom skulle fälla tårar, ömsom brista ut i ohejdat skratt. Tomas, alldeles säkert, den glada och positiva pricken som ideligen kommer med glada tillrop, hyllanden och som kastar gräddtårtor, eller något annat sött på de tävlande. Lilian Bokestig skulle såklart vara sång-coachen!

Nu snackar vi dreamteam:o)

Men alldeles oavsett min dröm så ser det ut såhär (rätta mig om ni tycker jag har fel).

På topp fem har jag:
1. Linda
2. Jay
3. Olle
4. Alice
5. Geir

Sedan tror jag att Daniel blir ett wildcard för att han har en fantastisk variation i sin röst.
Hittills kan jag inte sia om så mycket mer utan att ha hört alla tävlande. Men jag undrar - finns det fler etablerade Sundsvallsbor i branschen som vill vara med på ett liknade projekt i stan?

Puss på alla musikälskare:o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0