ADHD-diet - och bröllop



Inför vårt oerhört välplanerade och mycket kostsamma (harkel) bröllop som tilldrog sig för två veckor sedan, började jag redan i mars med LCHF-kost. Målet var att gå ner sju kilo så jag skulle komma i brudklänningen, som jag då - tack och lov - ännu inte sytt ihop. Det blev ett rent helvete att handla mat och listorna liknade romaner. Jag lagade väl mat i snitt tre timmar per dag. Oftast tre små rätter...så att det skulle passa alla.

Och på tal om listor. Och bröllop. Vi har fått frågan många gånger nu - "hur kom ni på idén till ett piratbröllop?" Svaret är att vi kom inte på det. Det kom på oss. En dag flanerade vi runt stadens gator med "dramaten" på efterkälken. (Vi köpte lilla rostiga "krabaten" i somras för att vara mer mobila...). Vi passerade Sundsvalls Barnvagnar & Skämtsaker - en butik som skyltar med bland annat maskeradkläder. Just denna vårdag lyste solen glatt i Fredriks korta, lockiga och röda hår. Och Pow!!! Kolla där! Vilken fräck rock! I fönstret hängde en rostbrun piratjacka och liksom skrek ut: jag passar på Fredrik! Till hans röda burr! Så vi gick in och expediten suckade när han blev tvungen att krångla sig ut i skyltfönstret för att klä av plastdockan så att Fredrik kunde prova den. Visserligen var den snygg, men den var tillverkad i något slags låtsastyg, ett riktigt hafsbygge helt enkelt. Så vi tackade för oss och gick tomhänta därifrån. (Senare skulle det visa sig att de aldrig tidigare haft sådan omsättning och efterfrågan på just piratartiklar).

Påföljande helg bodde vi ute på landet hos en av mina bästa väninnor. Där flödade whiskey och vin och gitarrerna var ostämda, bra och mindre bra låtar skrevs (två kommer på nästa album). När vi lämnade stugan på söndagen hade vi skrivit ett tiotal listor. Listor över vilka vi ville bjuda, vad vi skulle fixa, vad som skulle sys, vad som skulle förtäras. Och efter det ändrade vi oss hundra gånger om. Vi köpte mera tyger och attiraljer. Jag sydde fel på Singern (tack Tobbe) och Fredrik sprättade. Sydde åt oss och barnen. Sprättade. Vi uppsökte varenda second-handbutik i Västernorrland, vi kollade Blocket, Tradera, löshårsbutiker och invaderade IKEA. Vi tramsade omkring, hade semester och fick mer och mer sjuka och ogenomförbara idéer för varje kväll. Jag satt i två veckor och gjorde hundra dreads på Fred - med varierat resultat. Men. Till slut - en vecka innan fredagen den 13.e augusti - stod konceptet klart. Och det blev inte alls som vi tänkt oss. Det blev så otroligt mycket bättre, lyckat och roligt! Det var nog inte mindre än femtio musiker/sångare bland gästerna - och det märktes sannerligen! Tack alla ni underbara människor som hjälpte oss och var med i föreställningen!

Om jag gick ner mina önskade kilon? Nähäpp! Jag gick upp sju och Fredrik ner lika mycket...Så nej, livet är inte alltid rättvist. Tur det finns korsetter:o) Men han har fått en stor kvinna som numera bara äter det hon vill och sådant som är gott. Då händer det saker! Fem kilo ner. Bara sådär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0