Extrem mejkåver!



Jag måste faktiskt erkänna! Jag är i det närmaste löjligt fascinerad av alla TV-program som handlar om människor som frivilligt lägger sig under kniven. Eller överhuvudtaget när det kommer till operationer och förlossningar. Missar helst inte ett enda program - och om jag mot förmodan gör det - så finns alltid "play"-varianten på de flesta kanaler i efterhand. Brukar ligga i soffan och frossa på söndagarna:o)

Inte för inte, närde jag en dröm om att en gång bli kirurg eller barnmorska (blev bara låtskriverska). Men självklart tycker jag att industrin kring skönhetsingrepp är totalt makaber och jag blir så illa till mods när jag ser damer (herrar med, för den delen) som gör sig både "fulare" och "äldre" än de någonsin varit innan (allt är relativt). Ännu mer beklagansvärt är det att jättesöta och unga tjejer gör liknande ingrepp och därmed förvandlas till de ovannämnda "damerna" i förtid. Varför???

Jag tycker inte det är fint någonstans med vare sig silikontuttar, "Lulu Carter-läppar" målade i ljusrosa eller uttryckslösa ansikten fyllda med Restylane och Botox. Oavsett ålder. Dessutom kostar det en förmögenhet att göra dessa ingrepp. Pengar männsikor troligen kunde investerat bättre, för att må bättre.

Så då tog jag och funderade lite... - om man kanske skulle ta och vända på steken... Då skulle jag göra:

1. Magförstoring - bara att äta mer palt - bland annat
2. Hårförkortning - lätt fixat
3. Bröstförlängning - helst ner mot troskanten - skippar BH:n
4. En penisförkortning - har ingen - lätt som en plätt!
5. Ögonbryns/fransblekning - klorin är asbilligt!
6. Pigmentfläckar - sola mer och hårt - räcker inte den vanliga, så två timmar i solarium/dag
7. Kattanus-mun - röka jättemycket och ta i ordentligt när jag suger... Tyvärr kostar cigg en del...
8. Dragspelshals - gå omkring med axlarna vid öronen samt dra in hakan mot bröstet/brösten
9. Ögonlocksdraperier - sova så lite det bara går, festa, bli sentimental och gråta jämt - över allt
10. Näshålsförstoring - alltid ha fingrarna i varje näsborre och andas med munnen
11. Rumpbreddning - sitta så mycket som möjligt och äta allt möjligt hela tiden
12. Lägga ner denna blogg - låta den urarta...

Det fina med min lilla lista är att det hela är nästan gratis! Och samtidigt får jag lov att lära mig att älska mig själv - precis som den jag är. Vette tusan om Fredrik skulle...?


Kommentarer
Postat av: Anonym

orka ?

2010-11-26 @ 02:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0