Tävling! Ge mig orden!



Nu får det vara slut på all denna överdrivna matlagning!
Eftersom jag tycks ha drabbats av fullständig idétorka vad gäller mitt textskrivande (kanske har jag redan sagt allt?) vill jag härmed utlysa en tävling! Den går ut på att skriva en ny sångtext som skulle passa mig i stil. Den måste vara på svenska och gärna bestå av 2 verser, uppgång, refräng, 1 vers, uppgång, refräng samt ett stick. Svordomar är bannlysta, så även nödrim.

Jaha, och vad vinner man då? Om jag hittar det jag söker kommer texten att sjungas in till en av låtarna på min kommande platta. Givetvis får vinnaren sin del av upphovsrätten under förutsättning att hon/han inte döljer sig bakom ett alias. Så vad väntar ni på? Skriv, skriv, bara skriv!
Om du inte vill publicera texten i min blogg går det utmärkt att skicka den som mail till [email protected]

Kram och lycka till önskar en nyfiken Jacobi!

Kommentarer
Postat av: Jermunn Solem

För den musikaliskt analfabete - vad är en uppgång?? Anar, typ, men vet ej exakt hur det gestaltas textmässigt!

2010-12-03 @ 15:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0