Har härmed levt halva livet - om jag blir hundra...

Sitter och stirrar ut på över en meter snö runt huset och ett brusande hav. Äter smörgåstårta och potatisskruvar i ottan, ignorerar alla fula kommentarer (opublicerade), medan tillkommande nosen kör lillnosen till skolan. Det känns smått psykideliskt...
 
Vilken alldeles fantastisk gårdag jag fick! Jag har inte riktigt kunnat smälta alla intryck ännu - och definitvt inte alla otroligt fina presenter... Men ändå - ingen glömd - TACK! Av hela mitt hjärta! Det må vara trasigt, men det är stort:o) 
 
Jag vågade börja sjunga och skriva igen när bästa Gigi fyllde 50 för 4 år sedan - det resulterade i "Ömtåligt gods". Och när nu min kära mor har gett mig möjligheten att skapa en ny och fungerande musikdator, så vore det väl själva f-n om jag inte blir klar med kommande platta innan hennes födelsedag! Jag får ju god hjälp av älsklingen, vars gitarrfingar är så smäckra att min ring är dubbelt så stor:o) 
 
Och nu blev det tillfälligt avbrott, för T kom tillbaka;o)
 
Nej, men sammanfattningsvis - jag är oändligt glad över min familj och deras omtanke! Jag är tacksam att få utgöra en del av ett sammanhang. Dotter, mor, syster, partner och vän.
 
Var i består då min styrka? Något jag undrat över lääääänge...
Jag kan och förstår musik - en livslång glädje! Och förhoppningsvis mitt framtida yrke igen.
 
och
 
jag kan både gråta och förlåta.
 
Det är jag - er och mig själv - för evigt tacksam över.
/G

Kommentarer
Postat av: Blommen

Klart du blir hundra, däremot hundrafemtio kommer nog kanske att bli lite knepigare men, vem vet? Men, blev det verkligen smörgåstårta över? Det som är så gott. Snön är alltid fin i all sin vithet och havet säkert ännu vackrare. Vad kul att din dag blev lyckad och trevligheten infann sig på alla plan, för dig och alla dina nära och kära! Du smälter nog allt med tiden ska du se, ingen brådska, njut av stunden! Hoppas verkligen då att plattan blir till i en snar framtid och att vi åter igen får det stora nöjet att lyssna till dig och din musik! Du utgör verkligen en del av sammanhanget, en stor sådan därtill, kram och lycka till... med allt!

2012-12-13 @ 10:35:30
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0