Min Mamma...



Foto & © Elvira Jacobi

Min mamma är bara 18 år äldre än jag. Så det kunde lika gärna varit jag som befunnit mig i samma situation. Med tanke på makens sviktande hälsa. Hon har det inte lätt just nu. Hon förlorade nyligen sin mamma och jag min mormor. Igår eftermiddags fick hennes man, mina barns enda kända morfar och tillika min styvfar en hjärnblödning. Han kördes till Umeå och har under dagen genomgått tre operationer. För någon timme sedan ringde en läkare min mamma och sa att det inte fanns mycket hopp, men att man gjorde allt man kunde för att rädda honom.



Foto & © Elvira Jacobi

Jag orkar inte orda mer om alla turer omkring detta förrän jag vet mer (om ens då). Mer än att jag är mer än outsägligt ledsen för mammas och hans skull (han borde fått se huset vid havet). Hon ringde för en stund sedan och grät och undrade vad hon skulle göra med hunden och hela det stora huset... Jag kommer nog inte att vara så tillgänglig på nätet ett tag - det finns alltför mycket annat att lägga den lilla livsenergin jag kan uppbåda på.

Kära mamma - jag och min lillasyster finns. Vi kommer att hjälpa dig vad som än händer. Jag ber och hoppas att allt blir bra, men om inte, så ber jag och hoppas att allt kan bli bra så småningom.

Kärlek och kramar/Gina

Kommentarer
Postat av: Ia

Gina!

Skickar styrkekramar och kraft till er. En extra till Margareta.

Ia

2011-10-06 @ 06:41:38
Postat av: Blommen

Gina, det var trista och tråkiga nyheter, jag hoppas dock då som du att allt ordnar sig till det bästa, åtminstone med tiden, jag vet att din mor har ett stort stöd i dig, din syster och alla barnbarn. Bry dig inte ens om nätet, inte nu! Avslutar med att sända allt det ljus, allt det hopp och all den styrka jag bara kan! Kram!

2011-10-06 @ 11:48:31
URL: http://somiblo.wordpress.com
Postat av: ingela

Fint skrivet syster, gör allt för min mamma nu. Vi finns där för dig. Kramar ingela.

2011-10-06 @ 18:47:58
Postat av: Bertil Göransson

Gina jag högaktar Dig.Hälsningar morfar Betil.

2011-10-08 @ 11:40:03
URL: http://ginajakobi.blogg.se/
Postat av: Bertil Göransson

Morbror Bertil skall det vara.

2011-10-08 @ 12:19:50
URL: http://ginajacobi.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Skickar så mycket kärlek som finns till dig, som du kan spendera vart du vill! Du har rent faktiskt räddat mitt liv med dina texter, så ta tillbaks så mycket energi du behöver, vackra människa! <3

2011-10-08 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0