Snurrigt värre...



Det är mycket som känns lite yrt just nu... Självklart Festivimellodalen, som måste vara den största tramslekstugan för ett synnerligen blandat "artist"klientel. Om det ändå vore roligt - eller åtminstone skrattretande! Men ack, nej... Jag satt mest och ojjade mig och blev förbannad. Sen att det är komplett omöjligt att placera var alla länder ligger, är en annan femma. Europa har sannerligen växt - det samtidigt som min kunskap om geografi i samma takt verkar ha krympt:o(

För övrigt kan den gångna veckan kort sammanfattas såhär: Bogsera runt på "Krabaten" till olika parkeringsplatser eftersom ingen velat köpa den, lämna in nya "Piraten" på verkstad eftersom det ena bakdäcket "vobblade" så mycket att folk stoppade oss för att varna när jag var ute och körde. Hela fadderuttan går lös på nästan lika mycket som vi gav för den, för det var fel på en massa styrleder och damasker (låter i mina öron ungefär som om man skulle vara ute och vingla i trasiga strumbyxor - inte längre applicerbart på mig...) och de måste lagas omgående. Så det har blivit att vi mest umgåtts med "Dramaten" - den mest pålitliga av transportmedel vi kan uppbringa som det verkar...

Å andra sidan kostar den inte något i parkeringsavgift (förutom lägenhetshyran) till skillnad från de två andra motorvraken. Med soppa, dubbel försäkring, parkeringsböter (fastän vi betalat för båda - trodde vi - i Sundsvall har man lyckats med konsstycket att införa fri parkering på helgerna - men bara i två timmar på vissa ställen - och det oklart var) har vi/jag lyckats komma upp till samma summa det kostar för Fredrik att resa t.o.r. England med uppehälle en vecka. Han kommer att bli tokig när han kommer hem... Nejdå, inte han inte;o) det räcker så gott med min galenskap...

Och som om det inte vore nog, (jag skippade att köpa en långklänning på rea för 600 kronor i fredags - snodde ihop något redan befintligt hemsytt ur garderoben inför Kim och Tomas bröllop) för att skona vår redan högst ansträngda ekonomi, men lik förbaskat satt samma fingrar som skriver det här, igår kväll och beställde löshår på nätet inför samma bröllop för 1000 pengar! Vad ÄR det som händer? Och slut på Gaffatejp har vi.

Och så har dotter no:3 bestämt sig för att flytta hem igen; det efter en månad hos sin fina bästa vänninna som inte alls mår bra av förståeliga orsaker. Dotter har insett att det blir för jobbigt och att hon inte kommer upp till skolan som hon ska - och dessutom insett att CSN dragit in hennes studiestöd. Något vi länge vetat skulle ske... Men alla har vi varit sexton...;o) Hon är välkommen tillbaka (tillika hennes vän)! Så nu pågår diskussioner om ommöblering, byte av rum, nya 20 meters datakabeldragningar, med mera, med mera...

Det är ändå flera dagar kvar innan fina maken kommer hem, så det är bara att hålla tummarna att det inte blir mer snurr i stugan. Men det förstås, jag ska banda Lilians och Freddes sång om en timme - och vill det sig illa kraschar musikdatorn och hoppsan: "det bidde ingen Bröllopslåt"... Får väl dra hela löshåret över mig i så fall och skämmas rejält:o(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0