På "lokal"... & ketchup!



Ja, på "lokal"... var det ganska... psykedeliskt? annorlunda? flashbackigt? oroligt? otroligt? roligt...? Men seriöst, det känns faktiskt som en evighet sedan jag begav mig med vänner till ett etablissemang, betalade inträde, fick stämpel på handen, och slank in på damtoaletterna för att först "bättra på"/"sämra till" mitt ansikte.

Men ojdå! På "lokal" finns det folk! Människor man inte känner. Och människor man kanske vet/gissar vilka de är och var man sett dem, och därmed förväntas konversera lagom ledigt och underhållande - detta under en viss outtalad, men ändock förutbestämd tidsrymd - för att sedan självklart förstå hyfsat exakt när det är dags att mingla vidare.

Herregud! Jag är en komplett krympling inom detta område! Har aldrig fattat - och fattar fortfarande inte den sociala koden i en del sammanhang. Som det här med att gå ut på "lokal".... Begriper inte när jag är för mycket, eller för lite. Eller vad som egentligen förväntas av mig.

Jag kommer aldrig att bli "stor" eller "vuxen"- för jag är alltför mycket den sammanlagda summan av alla roller jag fått av andra - lika mycket som de jag själv påtagit mig.

Vi anlände till "lokal" runt 20.00 då "körslaget" skulle börja. Detta bestående av sex olika körer från länet som skulle tävla med tre låtar vardera - mot varandra. Rockkören med Kim - i mitten (såklart) - var så otroligt bra att jag knäböjde mitt på golvet framför scenen och jag kunde inte sluta le, dansa till och skratta av glädje när jag hörde och såg dem! Vilken fantastisk samstämmighet/samstämdhet de utstrålade! De var helt klart kvällens stora behållning. Min make började till och med gråta av rörelse? röring? rördhet? röding? (Nä - sådana som jag borde inte ens få skriva på svenska)!

Dessvärre kom kören bara tvåa i den ytterst oförståeliga omröstningen som sedan skedde - men som jag ändå tror berodde på att deras körledare hade varit "jävig" om hon röstat fram dem som etta... Det spelar ingen roll! För körlederskan är guld och kören alldeles fantastisk! Jag önskar att jag själv ledde en sådan kör, var så skicklig i stämskrivning som hon, och om inte det - att jag fick vara med i deras kör:o))

Kram på er alla som gjorde ett fantastiskt framträdande!

Och vad som sedan hände, angår inga andra:o) Jag blev outsägligt trött på det mesta vid 23-tiden och gick hem och skrev ett dumt meddelande på FB - till en bekant - som jag efteråt bad om ursäkt för. Sedan sov jag en stund (som vanligt aldrig mer än en stund = 2 timmar;o)

Jag är ju enligt några/någon - som inte vågar stoltsera med sitt namn - sannerligen en "festprissa" som "stjäl andras karlar" - något jag tillminnelsevis aldrig någonsin gjort. Men - så kom jag på samma natt; den jag skriver om:
Åh, jag "snodde" ju Fredrik! Från hans då nittonåriga flickvän! Inte modern till hans två barn, utan den han var ihop med när vi inledde vår relation. Snacka om "uppbyte" för hans del - not!

Det ovanstående är ju inte riktigt hela sanningen, för Fredrik berättade inte för henne, fastän jag bad honom. Såklart blev den unga flickvännen väldigt ledsen och sårad när han till slut skrev till henne som det var - eller gjorde han aldrig det?

Oavsett har jag ändå ytterst svårt att tro att hon av alla, skulle vara den som totar ihop alla elaka inlägg. Och jag ber av hela mitt hjärta om ursäkt om hon tycker att jag "stulit" hennes tillkommande.

Men - tusen tomater kan bli krossade - utan att bli till ketchup - det får man verkligen hoppas! Jag var också ung en gång för länge sen... en flottare i hamn.. tradela, tradela, tradela... eller nåt! (Syftar här på en av alla galet dåliga festivimellodal-bidrag vi hörde i kväll;o) Fast Millan verkade fattade mitt Finlands-hejjande tror jag;o)

Sen kan ju man fråga sig - varför ballar nästan alla mina blogginlägg ur mot slutet? Borde sluta skriva tidigare på natten antar jag...

Godnatt alla söta - ni sura bryr mig inte!



Kommentarer
Postat av: Cia

Känner mig oerhört stolt att vara en del av Sundsvalls Popkör och speciellt efter dina fina ord & Fredriks glädje tårar. Alltid lika kul att ses även om det ibland är långt mellan gångerna. Kram Cia

2011-05-10 @ 20:05:05
Postat av: Blommen

Det kan vara bra och nyttigt att komma ut på “lokal” och röra på sig emellanåt –t.o.m. viktigt rent av- vi är eller nästan aldrig ut på något, vare sig dans, teater, bio eller konsert, i.o.f.s. var vi ut mera förr när vi var yngre (har vi verkligen varit det?) och man fick nästan nog. Gällande festivimellodalen kan jag bara tillägga, vilken öken!!! Hoppas på bättring i den andra semifinalen eller åtminstone i finalen ;-)

2011-05-11 @ 12:55:56
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0