Varför?



Ja, varför är väl det ord och dess innebörd som åsamkat rasen människan det allra största lidandet... Genom alla tider tycks det vara så. Är det för att vår hjärna har förmågan att ställa frågorna, men samtidigt inte har samma kapacitet att förstå svaren - om de så skulle kastas oss rakt i ansiktet?

Jag påstår inte att jag är särdeles påläst i något ämne, även om jag bättrar på min allmänbildning i takt med de böcker jag girigt slukar. Spetskompetens har jag kanske - inom vissa områden, men samtidigt noll koll på väldigt mycket annat. Jag hade förvisso bra betyg i skolan. Aldrig "svårt för mig" som det hette på den tiden...

Hur som helst är jag ju den jag är. Gilla mig - eller strunta i mig och lägg energin på något vettigare! Hur svårt kan det vara?

Jag har, som säkert några förstått, fått en drös elaka kommentarer på bloggen igen (har inte lust att publicera fler exempel) - från "alla kan gissa vem"... Detta trots att min fina, lilla mormor nyligen avled. Och detta trots att hans (alla kan gissa vem en gång till) egen mormor var "den viktigaste personen i hans liv" - enligt hans utsago... Och "gud nåde" den som inte vördade henne eller hade respekt för alla de saker och möbler han fått ärva. Min dotter har samma namn - något jag först ogillade - men nu inser passar henne perfekt! Med Vilda som mellannamn.

Som mamma till en alldeles underbar, smart, egensinnig och söt tjej, blir jag bara så evinnerligt störd över hur hennes biologiska pappa orkar hålla på så här. På Värmdö. Hos "Pi" - som tydligen fortfarande håller honom om ryggen. Jo - jag KAN se var de anonyma inläggen kommer ifrån! Det finns faktiskt oanade resurser i form av tänkande, datakunniga och inkännande människor!

Här infogar jag en större suck än det ens går att stava till... och fortfarande återstår frågan "VARFÖR"? Han har ju sedan snart 6 år, gjort ett val att inte ha med sin egen avkomma att göra. Vad mig anbelangar, kan han knappast straffa ut mig mer än han redan gjort - och fortfarande försöker göra.

Jag hade inte självförtroende nog att skriva musik på många år efter hans vansinniga härjningar. Jag gick totalt "in i väggen" och kan fortfarande idag inte ansöka om A-kassa eller andra saker jag har rätt till - trots att jag, till skillnad från honom - betalat skatt i alla mina yrkesverksamma år. Jag övervägde nyligen att stänga ner bloggen, men kommer att fortsätta så länge jag har lust!

Varför tänker han inte på att dottern en dag får tillgång till allt detta tok? Den "svarta lådan" står safe nere i källaren och allt annat finns ju sparat i etern...

Ja, jag är tydligen på ett riktigt retsamt humör just nu;o) Och dessa ord kommer troligen att trigga igång galningen återigen. Men för hans och alla andras vetskap - det blir ord och inga visor i boken! Om jag så blir stämd på kuppen. Enligt "Bunni" brukar det sällan vara någon fara:o) Och jag har fått nog av dumhet och ren och skär ondska!

Kärlek till alla er andra:o)

PS: För mer än 15 år sedan bad jag mina närmsta vänner att tala om för mig om jag började framstå som pinsam, eller inte kunde sjunga längre. De har inte sagt ett pip ännu. Vem måttstocken var? Jo, "Pi" herself!

"Festivimellodalen" får andra damer hjälpa honom med! (Skiter i att han tagit bort mig som upphovskvinna på en massa låtar)! Sätter aldrig min fot i det förhandsbestämda "gränslandet" igen! DS.

Kommentarer
Postat av: Maria Karlsson

Va bra att du tänker fortsätta att blogga för jag gillar verkligen din blogg. Jag har alltid gillat det du har gjort i musikväg och på den tiden då vi träffades dom första gångerna på kvartersteatern såg jag verkligen upp till dej. Nu ser jag dej på ett annat sätt och det av naturliga orsaker eftersom jag har blivit äldre. Tycker i alla fall fortfarande att det du gör är väldigt bra och du gör det på ditt sätt. Men tyvärr är vi så funtade vi människor så även jag , att vi lyssnar mer på dom negativa kommentarerna än på dom positiva. Jag försöker i allafall tänka " de är int inte lönt att prata med dom som inget begrip".

2011-05-06 @ 19:31:09
URL: http://bloggmaria.karlsson.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0