Jag upphör...



aldrig
att förvånas över hur den mänskliga (nåja) hjärnan fungerar. Både min och andras. Först sitter allting alldeles fast och jag får ingen rätsida på vad, hur och när jag ska göra vissa saker - för att det ska bli rikitgt bra och fungera i sin helhet. Jag funderar, ältar, funderar, ältar och funderar... - likt en kvinnlig professor Baltazar (mycket bra barnprogram när det begav sig)!

Men så plötsligt uppenbarar sig den självklara lösningen! Hela ordningen! Och det verkar kunna hända precis när som helst - i sömnen, i drömmen, i bilen, vid matlagning -  och varje gång blir jag lika chockad, glad och tacksam. "Men herregud, varför tänkte jag inte på det förut"? Var månne Gud inblandad i processen?

Nu vet jag exakt vilka låtar av de tjugo, som ska med på nya plattan. Jag vet också exakt hur jag ska lägga upp min roman. Det blir visserligen komplext - men jag har i allafall skapat ett småsmart system som ger mig friheten att skriva det jag vill på rätt ställe - och vid rätt tillfälle!

Just nu har jag lust att ge mig själv en stor fet kram! Och därför får alla fina läsare en likadan! KRAM!!!

Kontenta: Man kan när man minst anar det. Desvärre inte alltid när man vill:o)

Kommentarer
Postat av: Blommen

Det är sant, ibland lyckas vi människor faktiskt hitta lösningar och ordningar på det mesta,allt liksom lossnar. Gällande ditt nya album så hoppas jag innerligt att du inte filtrerat bort varken "Sanningen", "Stå Ut" eller "Mixdown K o T med G lead" (dock då troligen med en annan titel). Förresten, nöjet att läsa är helt och hållet på vår sida. Kram tillbaks =0)

2011-05-15 @ 20:06:34
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0