Jag och maken tar avstånd och farväl!



Foto & © David Schreiner

Nej, vi orkar verkligen inte med det här längre! Det påverkar vår relation så djupt och negativt att Fredrik inte vet vad han ska tro, känna och tänka om mig som sin fru...

Ni kan säkert föreställa er alla våra nattliga gräl och diskussioner om vad jag möjligen kan ha gjort, hur och varför, när då, med vem? Han har nu - på grund av "idiotens" kommentarer - insett att jag inte duger till mycket... Vare sig det handlar om att skriva text och musik, spela in plattor och producera dessa - till mig som partner, mor, kock, konstnär, eller annat "tok" jag under åren "fått för mig" att göra ("arbeta") med. Jag är kortfattat reducerad till en varelse som inte ens har ett uns av existensberättignade...

Så - det säger ju sig självt att maken tvivlar... Nåväl - inte på mig då kanske - men väl på slutledningsförmågan, empatin, människokännedomen och hjärnkapaciteten hos "idioten". Ja - och självfallet har jag indoktrinerat Fredrik, manipulerat och fått honom att gå i ledband - eftersom han inte kan tänka själv....

Jag har aldrig nämnt "Py Bäckman" i något inlägg, förutom nu - och just i detta, (kolla gärna upp det, "ni" som ivrigt kommenterat hennes storhet). Varför, och plötsligen denna "explosion" av kommentarer angående henne och psalmer? Jag ämnade skoja till det om att bröllopslåten kanske kommer med i psalmboken:o) Gissa hur viktigt skulle det vara för mig? Lika viktigt som det är för mig att sälja plattor, synas i media och känna kändisar månne?... Njae... Vet inte det jag;o)

En annan sak jag inte riktigt känner igen mig i, är att jag skulle skriva om min egen förträfflighet, min "sköna uppenbarelse" eller skylla ifrån mig på andra för något - väldigt oklart vad. Någon mer skuldtyngd än jag finns knappast att finna, och att jag varit trött och slut länge - torde inte trogna läsare ha missat - samt orsakerna till detta. Det finns något som kallas liv också. Med många barn, partner, vänner och släkt involverade.

Jag har aldrig jämfört mig med Py. Varför skulle jag? Vi är väldigt olika. Jag gillade hennes låtar när jag var ung. Precis som Kate Bush. Och Ozzy är väl ändå Ozzy (och kan väl heller aldrig jämföras med någon annan)?

Jag låter en del av avslutet i inlägget bli några "väl genomtänkta" och "välgrundade" kommentarer från "guess who", som nu har fått all den publicitet han troligen inte längre kommer få någon annanstans än här (och för andra att bedöma vad den nu är värd) - i detta forum. Om jag nu väljer att fortsätta skriva.

I det fall att någon tar illa vid sig att han/hon omnämns vid namn i kommentarerna, så får vederbörande rättfärdiga sig själv här i bloggen, eller direkt gentemot den som författat inlägget. Om nu den som skrivit har modet att lämna ut sin mailadress, namn eller så...

Jag tar således inget ansvar för vilka som omnämns längre i kommentarerna.

Här kommer toket:
___________________

Anonym om Nej! Nu räcker det!:

Såg dig härom dagen när du var ute och ungen var med och cyklade. Oj vad du ser sliten ut. Hur som helst så känner jag ju både Anders B i $1000, Liljan, Micke och har pratat med Per M ute på krogen vid något tillfälle. Det är ju ganska uppenbart vem det är som har STORA PROBLEM!!
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 81.234.155.87


Anonym om Nej! Nu räcker det!:

py säljer plattor - det gör inte du
py är med i tv och tidningar - det är inte du
py lever på sin musik - det gör inte du
py har mer än 4 riktiga vänner - det har inte du
pys vänner säger sanningen till henne - det gör inte dina
py är VÄN med halva musikbranschen - det är definitivt inte du
Py ser inte gammal ut - det gör du
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 85.197.173.174 25 Maj, 21:34  

Anonym om Nej! Nu räcker det!:
Det där med Py...skillnaden på dig och henne är:

Hon gör MUSIK, det gör inte du.
Hon har ett hjärta, det har inte du. JO förresten , det har du. Ett pyttelitet placerat i arslet.
Hon är mänsklig, det är inte du.
Hon är BRA, det är inte du.
Hon har en hjärna, det har inte du.
Hon tänker på andra, det gör inte du.

Ska jag fortsätta? NEj...tänkte väl det
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 85.197.173.174 25 Maj, 20:58  

Anonym om Nej! Nu räcker det!:
Tittat på IP-Nummer. Tydligen är dom från Alingsås, Hägersten, Sala, Södertälje och Sundsvall samt annat, och det är samma person? Du behöver jobba med din datakunskap och ta medicin mot förföljelsemani tror jag. Eller helt enkelt inse det är fler än en person som inte gillar dig, din stil och attityd. Undrar hur många kommentarer det skulle kunna tänkas bli om Py Bäckman skulle hoppa på dig på samma sätt. Eftersom hon till skillnad från dig har en hel del fans. Fast sparka neråt verkar inte vara hennes stil. Det är både trevligare och betydligt intelligentare än dig som sparkar uppåt. Hela ditt bloggtema är ju avundsjuka och en underton där du försöker lägga skulden för alla dina misslyckanden på andra människor. Främst dom du har haft relationer med. Blandat med skryt och avsaknad av verklighetsförankring om din karriär. Om det kan kallas så. Känns som du borde kika lite på dig själv och ta tag i din situation. Då använder du tiden bättre än att måla ut dig själv som offer för en handfull sörjande. Dom flesta av dina läsare är nog människor som inte tycker om dig trots allt. Förslag - ändrar du inriktning försvinner nog hatarna. Om det inte redan är försent.
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 85.197.173.174 25 Maj, 13:35  

Nicole om Nej! Nu räcker det!:
Du verkar ju sjuk typ riktig parranoid liksom som skyller på folk hela tiden. Så lägger du upp kommentarer med massa olika ip och som är samma? Aldrig hört talas om dig förr men du verkar helt FAIL liksom.
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 217.174.82.84 24 Maj, 23:35


Anonym om Nej! Nu räcker det!:
Spännande med en bok. Att sätta sina lögner gentemot en annan förälder på pränt speciellt med tanke på sina barn kan mycket väl vara bland det dummaste någon gjort. Grattis! Kul också att så många ser fram emot det här bröllopet. Är det samma gäster som på ditt eget? Där nästan inga egentligen kände dig enligt dom själva? Det lär hålla längre än ditt äktenskap i alla fall. Eller var det förra relationen som var din sista chans? Hur var det nu?
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 78.69.104.52 24 Maj, 23:52

__________

Fredrik: Hmmm. Det här är ju väldigt likt många andra kommentarer som jag läst förut. Jag misstänker att det är samma "upphovsidiot" till alla dessa korkade inlägg. Men språket avslöjar en hel del, och inkonsekvensen i att "stava rätt/fel" verkar löjligt frekvent och planerad. Det ser helt klart ut som att detta kommer från någon som är van att skyffla sin egen egen skit på andra.

IP-nummer kan en händig hacker få att se ut som att det kommer varifrån som helst. Det finns programvara som gör att man kan surfa anonymt från andra IP än det nät man befinner sig på, så det påståendet faller helt platt. Tur att min hona har en hane som kan "data" :o)

Det är alltför lätt att kasta dynga, men så mycket svårare, och samtidigt starkare, att våga älska, se och tro på det sanna i den människa man valt att leva med. Om man gör det så har man vunnit alla segrar.

Gina: I går var jag, min make och två av döttrarna på min kära mormors begravning. Ett fantastiskt fint kapell med utsikt åt tre håll över den outsägligt vackra Hammerdalssjön. Prästen lämnade dock mycket i övrigt att önska. Halva min släkt (bokstavligt talat) var samlade, och det kändes fint att återse alla. Tur att jag inte behövde sjunga - för jag skulle ha gråtit mig sönder och samman. Något vi alla i "orkestern" hoppas vi inte gör på Kim och Tomas bröllop om två veckor.

Fredrik - jag vet att du tror på mig. En förmåga några andra kanske borde ha haft innan dig. Men samtidigt - vilken tur att de inte hade det! För annars skulle vi inte ha haft det liv vi har nu. Det blir bra. Jag tror det. Vi får kämpa lite mer än andra bara.

Vi: är ett par som söker en vinterbonad stuga på tre rum och kök. Hör av er om den ligger lite söder om Sönsvall! Härmed tar vi båda farväl och avslutar inlägget - dock med våra sista ord och ingen annans.

Jag och maken tar avstånd och säger hej då till dumhet, okunnighet och ren ondska. Vi ber, att vi alltid - i "evighet" kan se skillnaden mellan ont och gott. Och att vi tillsammans kan försöka bidra till något gott för varandra och andra - som betyder något för oss - omkring. Det har vi gjort förut:o) Om vi inte missminner oss helt:o)

Kärlek till alla, från oss båda, som har själ/skäl att ta emot den!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Man blir beklämd av att läsa hur en människa i brist på egen framgång spyr galla över en som lyckats! Se upp till Py istället som är ett föredöme både musikaliskt o hur man ska behandla sina medmänniskor! Vi är så många som kan vittna om hennes stora.varma och äkta omtanke som hon visar oss när vi som bäst behöver den! För att inte tala om alla tiotusentals som varit på hennes fullsatta kyrkokonserter o är helt saliga o uppfyllda efteråt av hennes varma utstrålning o vackra sångtexter! Du ska veta det Gina vi är många som står upp för Py o som inte tolerar dina avundsjuka inlägg om henne!

2011-05-27 @ 20:41:19
Postat av: Babs

en liten tankeställare till er som inte har något bättre för er än att trakassera andra:



"En ska´nte spotta i vällinga för en kan få äte oppá sjôl"....



Kram till dig Gina! Stå på dig, du är bäst!

2011-05-27 @ 21:09:20
Postat av: Jesus

Men herregud vilket Martyrspel!

Jag har svårt att förstå att man förnedrar sig själv så pass offentligt. Du hade väl en "Hit" på 80-talet? Vad hände sen? Så vitt jag vet, så har jag förstått att det inte blivit något av något.. Det som skedde för ca 30-år sedan, kan man inte leva på. Det finns ett ordspråk: Du är inte större än din senaste hit.. Är det inte dags att lägga ner? Och om jag dessutom har förstått (du skrev häromdagen) att du sitter hemma vid datan och lägger in filer.. Trycker Du egna CD´n Oxå? Kopierar konvolut i skrivaren? Ge Upp, satsa på ngt du KAN istället!

2011-05-27 @ 22:29:30
Postat av: Anonym

Stackars Gina! eller stackars Fredrik som inte är den första att ta på sig ansvaret att vara den stora försvararen av lögnerna. Innan lögnerna. Finns kanske fler. dom kanske ändrat sig sen. Alla har varit idioter under tiden

2011-05-28 @ 00:09:16
Postat av: Babs

tror inte den anonyma person som trackar dig har läst kapitel 5 i Brottsbalken... vore kanske bättre han/hon la sin energi på det än hålla på med det här sandlådetrakasseriet.. (läs: avundsjuka)

Att folk bara orkar lägga energi på att vara rent elaka när det finns så mycket annat att öda den på..

Kram Gina!!

2011-05-28 @ 10:50:55
Postat av: Fia

Den/de stackare som skrivit dyngan är ju bara avundsjuk. Den har tagit sig tid att läsa och kommentera. Om den tycker illa om dig, så är det väl bara att ta avstånd från dig och din blogg, eller?? Vi lever ju ändå i en fri värld, så... Efter vad jag förstått, så har ju inte du tvingat dig på någon. Det är fritt att själv välja vilka man vill umgås med och fritt välja vilken blogg man vill läsa. Även vad man vill lyssna på är fritt.

Gina och Fredrik, välj att inte ta åt er och att ignorera fanskapet! Kramar till er. <3

2011-05-28 @ 12:58:55
Postat av: Jesus

Vi har något som heter "Det fria ordet" i detta land, bloggar man så får man räkna med att ta både ris & ros. Har man dessutom familj, så har man ett eget ansvar gentemot dem, framför allt sina minderåriga barn. Fia: Du kanske kan tala om för mig/oss VAD man kan vara avundsjuk på? En kvinna som inte inser sina egna begränsningar? En som har fullt martyrspel i en officiell Blogg? Menar Du på fullaste allvar att det är något att vara Avundsjuk på? Du måste själv ha en trång värld!

2011-05-28 @ 14:10:27
Postat av: Anonym

Det är ju sol klart att du nämner Py hela tiden. Om "Pi" som din förebild, om "Pi" som håller folk bakom ryggen, om det du avundsjukt kallar avdankad som skriver psalmer. Knappast en tillfällighet att fler tolkat det på samma sätt. Avundsjuk är kanske bloggtema här? :-)

2011-05-28 @ 14:18:07
Postat av: Jesus Kristus 666

Vem är avundsjuk på ett komplett fiasko? Om personen som postat påstådda kommentarer i inlägg läst brottsbalken § 5 om förtal? Ja det kan hon kanske svara på själv här i bloggen? :-)



"och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar."



Civilmål och få domar men kan bli kanske bli intressanta rättegångar eftersom dom flesta vill undvika begå mened som inkallat vittne. Speciellt om dom vet det finns stark bevisning. Rör det sig om sjuka lögnerskor kan en rättegång vara intressantare än själva domen.

2011-05-28 @ 16:25:18
Postat av: Babs

Jesus Kristus... du måste vara besatt.. Orkade du läsa igenom kapitel 5 Brottsbalken, också?? Har du inget bättre för dig än att öda både din tid och din energi till att utge din avsky för Gina? Jag lovar att det finns trevligare ting att syssla med i denna värld och att du skulle må så mycket bättre i ditt sinne om du kunde släppa Gina för en stund, andas lite frisk luft... eller kanske inte...

2011-05-28 @ 19:14:39
Postat av: kerstin

Vågar man stå för sina åsikter och har man dessutom belägg för vad man skriver behöver man inte vara anonym. Alltså finns här en person som inte vet vad han/hon spyr ur sig. Till dig anonyma fegis vill jag bara säga att du spottar i motvind och loskan träffar dig själv. Ett naturligt resultat av ett sjukt beteende. Ägna din tid till viktigare saker än att nervärdera min och många andras fina vän Gina.

2011-05-28 @ 23:40:14
Postat av: Yellow Hotrod

Den som spottat i motvind är Gina och nog träffade loskan rakt tillbaka i ansiktet alltid! Resultatet av ett sjukt beteende. Släppa taget vore nog en bra ide! Även om vanmakten över oförätter i egna huvudet gnager. Fina Gina. Om man inte skrapar för mycket på ytan så! Slugt drag att importera killar som inte har tillgång till allmänt lokalt skvaller. Då är det mycket lättare proppa dom fulla med lögner. Förr eller senare blir det väl ännu ett misslyckat scenario för stadens rödvinsmaffioso!

2011-05-29 @ 19:48:56
Postat av: Jesus Kristus 666

Jag trivs bäst bland andra dårar, på ett sjukhus vill jag bo

Där jag kan gunga i en hörna och sitta där och glo

Jag trivs bäst i fina tröjor, de som har en massa band för de är så himla fina

de passar mig som handsken på en hand, raj raj raj raj



PS: Sjunges till melodin Jag trivs bäst i öppna landskap, fler fina verser kommer snart

2011-05-29 @ 20:09:03
Postat av: Fredrik Tjernström

Har aldrig lyssnat på py, begriper inte ens kopplingen. Jobb eller inte, fortsätt med vad du gör. Bra musik.

Mvh

2011-05-29 @ 20:12:41
Postat av: Fredrik Tjernström

Du. Jag måste bara få säga att för mig så trollar du med texterna rösten och musik likt kate på ett underbart sätt som tilltara mig enormt.

2011-05-29 @ 20:26:15
Postat av: Barbro Jacobson Ö / Babs

ursäkta men jag förstår inte VAD ni anonyma håller på med egentligen.. har ni inget vettigae för er än detta dravlet??

Fega är ni som inte vågar stå för era åsikter utan gömmer er genom er anonymitet. Fega och usla enligt min personliga åsikt.

Allt det som framkommer här är historia, sann eller osann är ovidkommande. Det som har varit har varit, det som är det är, det som kommer det kommer.

Låt Gina och Fredrik få ha sin lycka ifred. Det är DE TVÅ som lever sina liv tillsammans nu, de två som håller på att skapa SITT liv i gemenskap med varandra. Det är deras sak och ingen annans. Så sluta med denna avundsjuka... eller är det kanske rena rama svartsjukan som råder???? Svartsjuka kan vara väldigt sjuk åkomma som kan yttra sig i rena rama dårskapet... så kom ner på jorden och skapa dig ett eget liv.

Mina kramar till Gina och Fredrik!!



2011-05-29 @ 20:45:59
Postat av: L.H.

"Det som har varit har varit" (Barbro Jacobson Ö / Babs). Jo men tyvär är ju en stor del av den här bloggens inlägg inte enligt den principen utan ett långt ältande av det som varit, en lång beskrivning av sig själv som misförstått offer. Har Gina inget vettigare för sig månne? Varför Gina väljer att ta upp Py/Pi begriper inte heller så många men det verkar ju vara fråga om avundsjuka/svartsjuka. Någon sjuka har jag svårt se eftersom det inte finns mycket att vara svartsjuk eller avundsjuk på. Jag tror inte nån av dom som skriver bryr sig om Gina och Fredrik så länge som Gina väljer att sköta sig själv och hålla sin sjuka för sig själv.

2011-05-29 @ 21:40:29
Postat av: Barbro Jacobson Ö / Babs

var och en av oss människor har sin egen sanning, var och en sin egen tolkning, vissa läser mellan raderna, andra lägger till och drar ifrån efter eget huvud.. Jag tolkar inte Gina som ett missförstått offer. Hon står för det hon skriver. Skojar hon, är hon ironisk, då tolkas det som sanning och hon blir genast svart målad av somliga. Jag har ej heller sett Gina nämna någon artist vid namn. Det är andra som tolkat att hon menat Py och gjort det till en sanning, som är osann.

Det som har varit har varit, somliga erfarenheter kan man dock inte lägga bakom sig då de fortfarande är. Och kommer att vara en lång tid framöver.

Jag tror på Gina, jag tycker om Gina, precis som hon ÄR. Vore hon annorlunda, så vore hon inte den unika Gina som hon har all rätt att vara.

2011-06-02 @ 11:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0