Torrostade jordnötter, mott och extrem trötthet...



Som några kanske lagt märke till, tog jag bort mitt senaste inlägg. Anledningen var att mycket av det jag skrivit var riktigt elak dynga och troligen berodde på att jag var orolig, frustrerad, arg och osoven sedan flera dygn.

Jag kan inte lova att texten blir bättre, trevligare eller mer läsvärd idag - så för att ha ytterligare något att skylla på - eftersom jag i grunden är en "dålig människa" - drar jag till med ADHD-dieten jag går på sedan en vecka tillbaka:o)

Men jag törs faktiskt påstå att det händer grejer. Förutom att Fredrik inte alls återhämtat sig, så som han själv hoppats på (och jag), efter inläggningen (men jag har smitt en plan som han lovat fundera på när det gäller arbetsupplägg, sjukskrivning och semester, men mer om detta i nästa blogginlägg).

Jo, saker som hänt med LCHF såhär första veckan är följande - hjärtat rusar och jag måste ta 300 mg seloken/dag plus dubbel dos blodtryckssänkande för att ens orka vara. Visserligen har jag tappat 5 kilo och minskat 5 centimeter runt bulan, men jag är tröttare än jag någonsin varit i hela mitt liv, samtidigt som det har varit väldigt svårt att ens våga somna sedan Fredriks akuta sjukhusvistelse.

Jag sov någon timme efter middagen idag och har fortfarande inte återhämtat mig efter uppvaknandet (blodsocker lika med nära noll). Det (uppvaknandet) bestod i, vad jag närmast kan beskriva som en narkotikaberoendes abstinens (vad jag nu vet om det) efter torrostade jordnötter! Jag kände att jag inte skulle överleva utan dessa. Och vad gör då söta maken? Jo, sätter sig på cykeln (han var väldigt sugen själv ska tilläggas) och trampade upp till OK i högsta fart för att, som han sa, testa syreupptagning och pulsen! Utan utrustning! Alltså, vad är det med honom? Han sa att det gick bra... Nu står han sjungandes i duschen och sedan ska vi med sommarlediga Thyra se Pirates of the Caribbean 4 i vår säng:o)

I övrigt har jag idag sökt fler jobb (mer om det också i nästa blogg), sanerat lägenheten igen, efter att igår haft Anticimex här på grund av mott. En slags äcklig fjäril som lägger ägg med tillhörande larver i alla torrvaror - har kastat det mesta i skafferiet och köpt nytt tre gånger under den senaste månaden... Jag måste hädanefter dammsuga varje dag i minst fem veckor. Har förutom det; dammtorkat, plockat bort en massa prylar som alla sprider omkring sig, handlat, lagat en flera olika maträtter för skiftande behov i tre timmar, diskat tre gånger och plockat ur maskinen, tvättat, tumlat och vikt två tvättar, torkat skåpluckor, gjort en ny akutbudget eftersom denna månad inte heller går ihop, skrivit till berörda och bett om uppskov, svarat på viktiga och oviktiga mail... Och jo! Fått på mig underkläder kjol och tunika, tvättat mig och borstat tänderna - det är nämligen inte alltid jag hinner sånt tjafs;o)

Nu - till the Captain och sovrummet!

Kommentarer
Postat av: Blommen

Jag förstår dig (tror jag) och jag vet att du inte är någon “dålig människa”, det inlägg du skrev häromdagen som du sedan tog bort var helt klart frukten av ett temporärt tillstånd uppbyggt av en blandning av rädsla, ilska, trötthet och tvivel. Det händer lätt att sådant blir skrivet nu när du (som jag) är en person som verkligen uttrycker vad du tänker och känner, men det är inget att hänga upp sig på, ändrar man åsikt så kan man ju alltid radera. För övrigt så vet vi alla väl att du aldrig skriver för att skada någon eller några, bara för att allt måste ut (samma här förresten). Hoppas du lyckas övertyga Fredrik om att hälsan är det viktigaste av allt just nu, att du lyckas fimpa för gott och att motten håller sig på avstånd. Diverse kramar =0)

2011-06-22 @ 09:25:09
URL: http://somiblo.wordpress.com
Postat av: Gina

Tack för dina ord:o) Ha en tokbra midsommar och hälsa din fru så gott! Kram/G

2011-06-22 @ 23:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0