"Och vad ska ni göra på midsommar då"?



Foto & @ Elvira Jacobi

Ville infoga en någon sorts midsommaraktig bild och valde denna på vårt extrabarn Bodil, som åker till France på obestämd tid. Snygg bild, snygg modell, snygg fotograf och snygg jacka! Den är min och uppsydd enkom för mig till en av plattorna då det begav sig;o)

Angående midsommar - vi har visserligen både erbjudanden och egna idéer, men vi är så förbi av trötthet att vi inte orkar någonting alls. Alla barnen ska på egna aktiviteter, så vi har ju egentligen alla möjligheter att hittepå något för egen del.

Alldeles nyss kom jag på den troligaste orsaken till varför jag är så slut, matt och glömmer precis allt hela tiden. Efter hjälp av maken och titt i mina kalendrar insåg vi att jag glömt att ta Behepansprutan (B-12) inte mindre än sju veckor för sent... Suck. Insåg också att det är dags att beställa ny medicin och sprutor omgående, men jag tvättade en gammal (det är ju bara jag - så jag torde inte bli smittad av nån annan än mig själv - och av vad? Idioti upphöjt i två möjligen).

Jag ska normalt sett ta en injektion med sex veckors mellanrum för att hålla en jämn nivå. Så det kanske inte är så konstigt att jag är som jag är. Men för det mesta ska det kunna stabilisera sig efter några dagar, så det är bara att be och hoppas att jag får tillbaka några behövliga mentala funktioner snart igen. Fredriks läkare hör av sig senast måndag angående hans problem...

Ni kan ju själva föreställa er hur makens och mina diskussioner har gått den senaste tiden. Ingen kommer efter en minut ihåg, vare sig vad vi själva, eller den andre sagt. Vi upprepar oss, är irriterade, stressade och båda har galloperande hjärtproblem. Framför allt vill vi nog bara sova. En av oss har lite svårt för det dock...

Trots detta, så har vi idag - långsamt och totalt förvirrat - försökt fixa och dona, samt sanera lägenheten. Vad sägs om ADHD-matlagning (en massa varmrätter och efterrätter inför midsommar) i 4 timmar? Vi har diskat och tvättat x 2, gjort ännu en tömning av skafferiet och två andra krydd- och teskåp på grund av ohyran som fortfarande flyger runt, rensat duschavloppet, "ankat" toan, skurat trapphuset (där vi äckligt nog) låtit våra läckande soppåsar stå över natten titt som tätt, och tusen saker till, som man helst skulle vilja anställa någon svart (flin) för att göra...

Önskar er alla en trevlig midsommar (vi blir hemma och nära ett sjukhus nära oss) och jag passar samtidigt på att be om ursäkt om jag redan gjort det i ett tidigare inlägg. Önskat er en trevlig midsommar alltså. Hade visserligen kunnat kolla i bloggen, men kommer inte ihåg hur man går dit;o) Men icke att förglömma - jag kan skylla på allt och alla - det är liksom mitt varumärke och "min melodi";o)



Foto & @ Elvira Jacobi

Två av mina döttrar - för en gångs skull utan snyggpose;o) Lovely You!

Pöss!

Kommentarer
Postat av: Kim

Va? Vem då?

2011-06-24 @ 00:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0