Beach Boys... om ni surfar i egna vatten, så skriver jag:o)



Allt som är mig kärt - är mig det fortfarande. Och det är mycket och många. Det jag inte står ut med - står jag fortfarande inte ut med. Och det är ändå försvinnande lite och få. Så varför beklaga sig:o)

Ändå har jag så svårt att sova eftersom jag febrilt ältar och funderar på när jag ska bli bra, och för vem/vilka? Men vem kan någonsin vara god nog åt alla? Jag vet åtminstone att jag alltid gjort mitt bästa utifrån de förutsättningar som varit. Precis som jag antar att (de flesta... nåja) människor i allmänhet gör.

När ska "andra" sluta hoppa på mig för något jag inte varit/gjort eller är/gör? Svaret är tydligen - aldrig! Men å andra sidan är det inte heller mitt problem. Utan enbart deras.

Att gå i svaromål gentemot de otal kränkande och förljugna kommentarerna i bloggen ligger inte för mig och kommer således inte heller att få uppta mitt återstående livs tid. Den läxan har jag alltför väl lärt mig vid det här laget. Det var också en av de många anledningar till att jag lämnade "dåren". Jag fick inte finnas i min egen skepnad. Och oavsett vilken form jag försökte stöpa om mig till - så dög det aldrig. Och för det bestraffades/bestraffas jag tydligen fortfarande... zzz... Men beskriver inte det mer ingående här och inte nu - utan i boken, den boken:o)

Och ska jag vara krass, så är ju den/de enda som gör bort sig i det här sammanhanget - den/de som själva förpestar bloggen med sitt ordbajsande. Ni andra får ha överseende med att jag än så länge väljer att publicera allt och inte censurera något. Mitt bästa råd är att scrolla förbi toket om ni inte orkar läsa eländet:o) Men blir det alltför mycket dynga - kommer jag att rensa sådant som inte är relevant för mina inlägg.

Jag vill skriva - och kommer att fortsätta med det - kanske inte frekvent, men när andan faller på och tiden räcker till. Jag tänker åtminstone inte låta någon sinnessjuk pellejöns hindra mig från att blogga!

Vi repade i kyrkan igår, och min gud, vad det kändes tungt och jobbigt att sjunga! Visst, jag var visserligen hostig och hade ont i halsen, men det kändes som om allt flöt runt i en jättelik eko-kammare och det var svårt att få någon som helst definerad feedback på våra röster. Så nu är jag ännu mer nojjig över hela "påfundet"...

Nej, det här med kyrkokonserter kommer definitivt inte att blir min framtida grej;o) Så jag får väl bara "avundas" de som "klarar" den uppgiften - med bravur dessutom! Sedan om min musik och text kommer med i "psalmboka" är inte upp till mig utan till... tja, någon annan att avgöra;o)

Håll i hatten nu! Jag har inte mycket till övers för "Beach Boys" och "Simon & Garfunkel". Kanske finns det någon som har lust att dra igång en personlig vendetta mot mig för att jag är av den åsikten:o) Kanske blir jag stämd för förtal nu - jag har ju faktiskt för första gången nämnt artister vid deras rätta namn:o)

Trevlig helg önskar jag alla fina läsare! Och allt gott! Surfa på:o)

Kommentarer
Postat av: Cia

Supergillar !! Skriv på! Kram Cia =D

2011-06-01 @ 21:01:39
Postat av: Fredrik Jacobi Muskos

Ja, det här med musik i kyrkan är inte helt lätt. Dock är jag nog mer kyrkomusiker än du, så för mig funkade det helt ok. Men ljudet (teknikern) var svårt :)



Vad gäller att publicera inlägg så kan du radera mitt förra opublicerade svar. Det känns inte så angeläget att skriva för döva öron eller de, som ändå inte, i rimlighetens namn, skulle bry sig om det man har att säga, med ett stort sinne.



I övrigt tycker jag att du självklart har full frihet att publicera exakt det du själv vill, helt godtyckligt. Sovra om så krävs, och fortsätt skriv.



Du gör rätt i att lämna en "del" till boken :)



Beach Boys är inga favoriter och jag surfar varken stränder eller andra vatten i jakt på något. Men det är tydligt att andra gör det.

Puss!

2011-06-01 @ 21:45:35
Postat av: Sissi

Det kommer bli hur bra som helst i kyrkan,Gina...En så vacker sång å text å musik kan ju bara bli ännu bättre med glädjetårar ;-) Kramar i mängder från mig å hela familjen!

2011-06-01 @ 22:06:47
Postat av: Gina

Jag vet hur du tänkte och om du vill är jag alltid kvar med dig :o)

2011-06-01 @ 22:34:02
Postat av: Blommen

Jag ser med glädje att du vill och kommer att fortsätta blogga, helt rätt beslutat av dig. Ingen bör aldrig hindra någon för att göra vad hon, han eller den vill. Själv tycker och tror jag att bloggande kan vara lite beroendeframkallande, har man en gång börjat är det stört omöjligt att sluta. Our goal should be; write and read, read and write AD ETERNUM. Kram på dig Gina och ha en trevlig Kristi flygare helg!

2011-06-02 @ 11:52:31
URL: http://somiblo.wordpress.com
Postat av: Barbro Jacobson Ö / Babs

Bra Gina! Blev glad över det du skrev. Att du står emot och ÄR bara DU. Många kramar till dig från mig!!

2011-06-02 @ 12:14:50
Postat av: Lena

Här yrar den sinnessjuka dåren vidare som förut. Sök hjälp! Det är du som är förljugen. En livslögn!

2011-06-02 @ 21:43:26
Postat av: Fredrik Jacobi Muskos

haha, bra sagt "Lena" - för en livslögn sprider ju endast de som inte har ett liv, eller hur? Du kanske vet?

2011-06-02 @ 21:53:28
Postat av: Anonym

Dina smajlisar ler men det är nog allt också. Ordvalen vittnar om frustration, avundsjuka och andra undertryckta saker. Bloggtips; om du inte ägnar dina inlägg åt att skylla dina egna misslyckanden på andra verkar det ju som om "hatarna" har ganska lågt intresse för den här sidan, ungefär som dom flesta andra.

2011-06-03 @ 02:38:25
Postat av: Carina

Välkommen tillbaka, vi är många som gläds åt dina rader.



Min bästa vän sa alltid: "Älska de du kan. Rör vid de du kan nå ut till, låt resten gå"

Det är säker någon känd person som skrivit det (bryr mig inte om vem) men jag tycker i alla fall det är ett bra talessätt.



Kärlek har du till familjen, din musik rör vid många av oss, hoppas att du kan låta resten gå.

Skit heligt i "energitjuvarna" som skriver massa dynga.



Önskar dig och din familj bara det bästa



Carina

2011-06-03 @ 19:53:45
Postat av: Ingela

Ja du Gina, jag har inte läst din blogg på några veckor o skräms av hur många svarar ... va mycke ondska de finns .. Detta blandas dock med glada o positiva kommentarer också.

Vad du betyder för mig Gina är detta: Din musik är inte avgörande för min vänskap .. men jag gillar den o tycker den tillför massor till musikSverige, dock är de inte många som förstått de :o) Jag gillar dig för att du är en öppen, klok, ärlig och varm person. De gillar jag! Osså lagar du grymt god mat ;o)

Hoppas få räkna mig som en av dina vänner för lång tid framöver.

Go on blogging .. du skriver på ett bra, underhållande och spännande sätt. Me like! :o)

Nu satsar vi på ett gråtkalas på lördag som kommer att slå alla bröllop i hela världen! Och om din låt hamnar i psalmbok eller inte har väl ingen betydelse .. de är ju Kims o Thomas sång .. Men enligt LB så hade den potential .. hehe.

Kram kram från en inspirerande omusiker :o)

2011-06-06 @ 10:37:14
Postat av: Gina

@Ingela - de elaka kommentatorerna är inte särskilt många - närmare bestämt en (på sin höjd två)... Och jag har bestämt mig för att strunta i hans sjuka påhopp och skriva när jag har lust:o) Självklart kommer du och jag vara goa vänner så länge vi lever! Och ja - frågan är om inte alla kommer att drunkna i kyrkan;o) Kramar tbx! Ses snart!



Tack alla andra för positiv feeback! Uppskattas!<3

2011-06-06 @ 11:31:36
Postat av: Anonym

Ja du verkar vilja tro det bara är en av någon anledning som inte gillar dig. Jag är inte en han, har kommenterat tidigare, och ser ju det är fler än jag. Bara så du vet.

2011-06-06 @ 14:40:34
Postat av: Fantastiskt?

Oavsett om det gäller att försöka slippa arbeta på skola "pga spöken" (eller vara för fin för att städa?) eller inse sin egen popularitet (eller motsatsen?) verkar verklighet inte vara så relevant här. Dom närmast sörjande hejar på. Fantastiskt!

2011-06-07 @ 06:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0