"Vår låt" & min husses röst...



Ibland blir jag så trött på mig själv och alla mina idéer att jag blir... ja, faktiskt alldeles trött... Först blir det kommipå! Sedan tänkelitänkelitänk! Efter det funderingfunderingfundering typ "Balt - Balthazar..." (äldre inlägg). Hur gör jag och går till väga? Har någon gjort det förut? Om inte, varför inte? Och om ja, vad gör väl det i så fall?

Kanske kan jag söka ett nytt innovationsstöd för detta (precis som för Baby Star Music) i själva utvecklingsskedet... Ett skede där jag även kontaktar diverse präster, bröllopsmässor och magasin för att föra fram min "produkt"? Här är ju Fredrik mycket driftig - den lilla "duracellen" till make jag har, men som har så mycket annat omkring sig, så det vete tusan om han skulle hinna med det. Eller orka. Och jag vill seriöst inte belasta honom med mer än det jag redan nu gör. Singel, platta och allt annat som rör sig.

Dessutom reser ju hans söta barn hit i sommar, samt Millan och barnbarnet. Tillkommer också E & P med sina fyra från Skåne under samma tid, så kan vi lika gärna öppna dagis i sommar:o) Men det kan samtidigt bli hur kul som helst med 11 avkommor, så inte mig emot!

Så här tänkte jag - folk som gifter sig vill ofta ha "sin egen" - kallad "vår låt" - spelad på sitt bröllop. Så hur fränt vore det inte att verkligen få sin egen och unika låt komponerad på riktigt? En som inte spelats någon annanstans innan. Antingen kan jag och musiker resa iväg och framföra den, skicka den att spelas upp från en CD, eller så kunde närstående/vänner sjunga den tilsammans med någon som läser noter och kan lira.

Frågan är  om andra bröllopspar än Kim och Tomas, skulle vara intresserade av att få en specialskriven sång för just sin vigsel? Vilka skulle kunna tänkas beställa en sådan? Paret själva, föräldrar eller vänner? Vilka skulle ge mig den information jag behöver för att skriva en passande text, musik och arrangemang?

Vad får det kosta? Vad kostar för övrigt "normala" bröllop? Vill de ha låten som en fysisk skiva (gåva eller till försäljning) och i hur många ex? Vill de ha omslag med speciella bilder och texten utskriven? Vill de ha en snygg hemsida? En udda och fantastisk fotograf? Det skulle kunna bli hur stort som helst, för vi Jacobis har möjligheter att fixa det mesta:o) Tusen frågor - än så länge inga svar... Får någon läsare idéer - tveka inte att komma med input!

Nä - jag har inte hybris - tror tvärtom tidvis att jag är värdelösare än en kackerlacka - men jag får ändå en massa  infall som både jag och andra troligen kan göra mycket bra och fint av.

Sen tycker jag inte om att man skriver "man" för att det blir för allmängiltigt. Hade nyss en liten dispyt med min man om det. Förlåt - make och husse (ler). Han sa att han tyckte att det "funkade" i vissa sammanhang - jag sa "inte i min blogg". Så om någon hittar ordet "man" i syftet att beskriva "mig" - upplys mig om var i bloggen - och ni skall få en fin gåva! Får fundera ut något bra pris...

Nej - Livet var inte så lätt;o) Men har blivit rätt bra ändå:o)

Pöss!


Kommentarer
Postat av: Jesus Kristus 666

Hi hi ha ha ho ho he he. TACK för det gapflabbet. Du är ju riktigt humoristisk, mrs Cockroach. Nu kommer ju ALLA att vilja gifta sig på stört. Inte för kärlekens skull utan för att få möjligheten att få en hemmapundad låt skriven och framförd av dig. Jösses, jag tror jag måste skratta ihjäl mig lite. Din lilla idéspruterska. Ha he ho hi..... jag kan inte sluta skratta. Hilfe!!!!!!!!!!!!

2011-06-15 @ 01:08:10
Postat av: Gina

"Ont, det gör gör ont, det gör ont" & och varför inte "Jag är så avundsjuk"! Blir det lika mycket fulingkommentarer på det som "Stad (S-vall) i ljus"? Ler i sömnlöshet:o)

2011-06-15 @ 06:16:23
Postat av: Anonym

4 sånger som skiljer sig i popularitet och inte minst STIM-pengar

2011-06-15 @ 11:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0