CV:t ute i cyberymden...





Jag har fått för mig att folk, när de är väldigt trötta på något, skämtsamt brukar säga att de "fått nog och ska dra till Kuala Lumpur"... Eller var det till något annat halvmystiskt klingande ställe?

Det spelar egentligen ingen roll. Och jag skämtar inte heller. Jag har förutom i Indien, nu också sökt ett jobb i Kuala Lumpur. Samt två lärartjänster på ett par vackra öar i Thailand. Efter flera dagars surfande, har jag insett att Svenska Skolan finns över hela världen, så blir det inte någon av dessa, finns det en mängd andra ställen jag kan tänka mig att arbeta på. Gemensamt för de flesta är att rekryteringsprocessen verkar ske i mars för läsåret 2011-2012 med skolstart i augusti, så än finns det tid:o) Och händer det inte under 2011 så ber jag att jag får leva i fler år.

Jag tänker; ska jag ändå arbeta som förkollärare kan jag gott göra det på ett ställe där jag samtidigt kan få värme, sol, hav, äta god mat och dessutom lugn och ro att skriva på övrig tid. För vi snackar inte om 8-timmarsdagar. Och Thyra kommer inte att lida brist på vare sig svenska eller inhemska kompisar.

Jag och Fredrik har räknat och räknat och insett att hur vi än vrider och vänder på saker och ting så kommer vi på de flesta asiatiska destinationer att kunna ha en medelstandard på endast en tredjedel av den budget vi har här. Så man kan ju undra vad vi väntar på...

Abret är väl att det är rätt många sökande till varje tjänst, men det är ju likadant i Sverige. Jag får sätta min tilltro till att den bakgrund jag har ändå kan placera mig som hyfsat intressant för ändamålet och för de ansvariga:o)

Mitt personliga brev och CV:t då? Det här är ungefär vad jag brukar skriva med vissa detaljer förändrade och skräddarsydda beroende på uppdraget:

Hej!

Jag heter Gina Jacobi Muskos och är i grunden utbildad förskollärare, men jag har mestadels varit verksam som projektledare, musiker, kompositör, textförfattare, sångerska och konstnär. Ytterligare är jag mamma till fyra underbara döttrar i åldrarna 26, 19, 16 och 6 år, och jag för snart två år sedan mormor till en söt liten pojke - Leomix :o) Jag har alltid musicerat, skrivit, målat och tecknat och man kan nog med fördel beskriva mig som både kreativ och initiativrik.

För mig har musik alltid utgjort en stor och viktig del av mitt liv. Detta sedan barnsben då jag, enligt utsago, redan som två-åring började “ta ut” melodier jag hört på radion på pianot. Jag är klassiskt skolad sedan jag var fem år, då familjen flyttade till Sundsvall från den Jämtländska byn Hammerdal. Jag tog därefter pianolektioner både i privat och kommunal regi upp till och med gymnasiet och började komponera eget material i de tidiga tonåren. I samband med det startade jag också mitt första band. Sedan dess har jag agerat i en mängd olika musikgrupper med skilda influenser – allt i från egenkomponerad musik till visa, musikal, pop, rock, schlager, blues, ethno och världsmusik.

Direkt efter att jag tagit min förskollärarexamen (vi samläste flera terminer med fritidspedagoger och lågstadielärare) arbetade jag med grundandet och uppstartandet av nuvarande Kvartersteatern. Från 22 års ålder har jag livnärt mig som musiker, sångerska, lärare i musik, bild, och svenska samt varit projektledare för ett otal olika kulturprojekt i Sundsvall. Utöver det, har jag också en egen artistbakgrund med 9 fullängdsskivor, 11 singlar och två musikkassetter i bagaget. Jag har också arbetat som förskollärare mellan 2006-2008 på två olika förskolor.

Jag har lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna i diverse kreativa sammanhang och har dessutom arbetat med människor från många skilda kulturer (Irak, Somalia, Iran, Azerbajdzjan, Kenya, Libanon, Makedonien, Turkiet m.fl). Jag har även rest mycket runt om i världen och upplevt många olika miljöer och tankesätt. Länder jag besökt - är förutom de flesta Europeiska stater - även Indonesien, Thailand, Indien, Egypten, USA, Kanada och Mexico.

När jag hittade er annons kände jag direkt att detta arbete verkligen vore något för mig! Hela idén med att starta svenska skolor utomlands känns väldigt tilltalande och finns det något ställe i världen jag gärna vill återvända till igen så är det till just XXX. Att få möjligheten att komma tillbaka till detta fantastiska och brokiga land, dess kultur och människor och samtidigt få möjlighet att arbeta med något jag verkligen älskar att göra, vore helt underbart. Vad jag ser som ett extra plus är att barngrupperna inte är alltför stora och att vikt läggs vid individuella undervisningsplaner. Jag är säker på att jag skulle kunna tillföra er verksamhet något positivt genom min bakgrund.

Ytterligare skulle jag tycka det vore både spännande och lärorikt för min yngsta dotter Thyra att få gå i skola en tid av sitt liv utomlands. Även min make Fredrik är mycket positiv till att arbeta på annat håll då det inte utgör något hinder, eftersom han jobbar som AD och web-designer och via nätet skulle kunna sköta det varhelst ifrån. Det torde heller inte vara några problem för oss att hyra ut vår fina sekelskifteslägenhet som ligger mitt i centrala Sundsvall.

Jag är mycket nyfiken på att få veta mer om er verksamhet och vad arbetet hos er skulle kunna komma att innebära. Om ni tycker att jag verkar intressant för uppgiften, så tveka inte att skriva tillbaka för mer information så snart ni kan. Hoppas på återhörande!

Med vänlig hälsning/Gina Jacobi Muskos
Tullgatan X
852 31 Sundsvall

Tel: X
Mobil: X
E-post: [email protected]
Hemsidor: www.ginajacobi.se
www.ginajacobi.com


Projektförteckning/CV Gina Jacobi Muskos

1984 Tog förskollärarexamen på lärarhögskolan i Härnösand. Startade tillsammans med 15-talet andra ungdomar upp Kvartersteatern i ABF:s regi. Förutom en rad föreställningar på plats, arbetade vi också som pionjärer ute i olika bostadsområden. Var arbetsledare för en av externgrupperna.

1985 Väntade första barnet och skrev material till första LP:n.

1986 Spelade in första skivan, ”Bagateller” med Rummet, och skrev material till nästa. Skrev musiken till och spelade keyboard, trummor samt sjöng i Regionteaterns uppsättning "Tummen i ögat". Skrev musiken till flera reklamfilmer åt reklambyrån "Albatross film".

1987 Spelade in andra skivan, ”Tid & Rum”. Turné i norra Sverige. Projektledare för ett stort kör/teaterprojekt i Rikskonserters regi där 350 elever från sju skolor i olika kommuner deltog. Åkte runt med dåvarande bandet och repeterade eget material med de olika körerna. Konserter framfördes, dels på varje skola, men även två större framträdanden gjordes på Tonhallen där alla körsångarna deltog.

1988 Skrev och spelade in tredje skivan, ”På jakt efter solen”, med efterföljande Sverigeturné. Projektledare för ett musik- och teaterprojekt kallat Växelspel. Tillsammans med dåvarande bandet samt ett 30-tal arbetslösa ungdomar, arbetades gemensamt en teaterföreställning fram med egenkomponerad musik. Resultatet framfördes på Tonhallen vid två tillfällen samt i Riksradion.

1989 Inspelning av fjärde skivan, ”Gå som på nålar”, med efterföljande Sverigeturné. Startade eget produktionsbolag och skrev krönikor i Sundsvalls Tidnings Söndagsbilaga. Nominerad till en grammis för albumet "På jakt efter solen" i klassen Pop/Rock kvinnlig artist.

1990 Arbetade som lärare i SFI-svenska på Fagerdals nystartade flyktingförläggning. Många nya bekantskaper gjordes med människor från hela världen och deras kulturer, vilket även märktes på det låtmaterial som skrevs under tiden (som sedan fanns med på femte skivan).

1991 Projektledare för egna projektet ”Tondöva och streckgubbar” i TBV's regi. Det vände sig till "vanligt" folk som trott sig alltid varit tondöva, eller att de inte kunnat "dra ett rakt streck ens". Tillsammans med åtta andra lärare som alla arbetade efter samma “högerhjärns-pedagogik”, bevisades att det inte finns några hopplösa fall. Runt 250 personer deltog sammanlagt i kurserna. Fortsatte skriva material, och spelade in femte skivan på hösten.

1992 Födde andra dottern i januari. Femte skivan ”Det här är bara början” släpptes. Barn”ledig”.

1993 Ledde utbildningar åt AMU i kreativitetsträning, personlig utveckling, positivt tänkande och kommunikation. Gravid med tredje dottern. Blev sjukskriven för foglossning, men skrev material under "goda" dagar.

1994 Barn”ledig”.

1995 Startade ett Kurdiskt Musikprojekt tillsammans med språkvetaren Hassan Ghazi. Resultatet blev en musikkassett där hälften av materialet var egna tidigare låtar som översatts till kurdiska. Förutom kassetten gjordes även en videoinspelning på sex av sångerna. Startade skivbolaget Gimala Records med två andra musikprofiler (Mats Hammerman och Lasse Stålnacke) i Sundsvall. Spelade in sjätte skivan, ”Alla är” i Tonhallsstudion. En platta som släpptes i oktober samma höst.

1996 Startade ett internationellt projekt, kallat ”M.U.S.I.C. – Project” (Music Universal Sundsvall International Culture Project). Temat för projektet var "att leva i Sverige", sett ur flyktingar och invandrares ögon. Samarbetade med musiker, textförfattare och sångare från bland annat Iran, Irak, Turkiet, Kurdistan, Makedonien och Kenya.

1997 Fortsatte arbetet med ”M.U.S.I.C. – Project”, vilket försenades av olika anledningar. Skrev nytt material på svenska.

1998 ”M.U.S.I.C. – Project” blev klart, och resultatet av arbetet släpptes i form av kassetten ”Jacobi's World”. Inledde ett samarbete med gitarristen och låtskrivaren Johan Wallner. Började skriva och spela in nytt material på engelska.

1999 Fortsatte komponerandet tillsammans med Johan, köpte hus samt inredde ny ljudstudio med hårddiskinspelningssystem med allt vad det innebar av nytt tänkande och teknik.

2000 Startade reklambyrån ”Jacobi Media” tillsammans med dåvarande sambon (Lia Jacobi) samt skrev fler engelska låtar.

2001 Skrev ny musik till kommande CD:n. Medverkade på Nanne Grönvalls nya skiva. Drev reklambyrån vidare, samt påbörjade komponeringsarbetet för Teater Västernorrlands uppsättning av ”Gå på lina”.

2002 Skrev ett femtontal bidrag som skickades in till Melodifestival 2003. Skrev filmmusiken till en av Per Carlessons kortfilmer ”Egen härd är Guld värd” som var ett samarbete med Film i Västernorrland.

2003 – 2004 Projektledare för ett uppmärksammat musikprojekt kallat ”Musik, tjejer och teknik” i syfte att få musicerande tjejer att ”våga” börja använda sig av datorer som redskap för att kunna dokumentera sin musik och därmed slippa vara beroende av mäns kunskaper och goda vilja för att få ner sina alster på band. Finansieringen kom från Ungdomsstyrelsen, Fredrika Bremer-kretsen och AF kultur. Hade föreläsningar om kvinnors villkor i musikbranschen, samt mixade och mastrade den sjunde egna kommande skivan i hemstudion.

2005 Barn”ledig” med fjärde dottern. Släppte CD:n ”Like Me” under eget bolag i februari. Hade den första allmänna konstutställningen av egen konst på LA-art på Storgatan i Sundsvall. Skrev filmmusiken till kortfilmen ”Sussanne blir singel” regisserad av Lena Hanno Clyne med bland andra Jakob Eklund och Malena Engström i huvudrollerna. Erhöll innovationsstöd från Almi för en ny musikalisk satsning kallad “Baby Star Music”.

2006 – 2007
Arbetade som förskollärare på ett personalkooperativ i Sundsvall samt färdigställde- och sökte samarbetspartners för CD-produktionen “Baby Star Music”. Spelade in och producerade externa artister i hemstudion. Blev en av medlemmarna  i konstnärsföreningen Konsensusgruppen som arbetar för att lyfta fram lokala konstnärer. Andra namnkunniga medlemmar i föreningen är bland andra; Max-Magnus Norman, Christian Beijer och initiativtagaren Bror Högbom. Hade tre utställningar av egen konst under hösten-07. Gav ut min åttonde platta “Unlike Me” på eget bolag.

2008 – 2009 Arbetade som förskollärare på Slättåbygdens förskola i Stöde. Skrev färdigt en ny svensk skiva “Ömtåligt gods” som släpptes på eget bolag i oktober 2009.

2010 – 2011 Komponerar material till nästa platta på svenska som beräknas komma ut under hösten.





Kommentarer
Postat av: Babs

önskar dig/er lycka till :))

Förstår Thyras oro om det med högra handen.. gissar att hon, liksom jag, är vänsterhänt :))

2011-02-14 @ 12:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0