Kasta glas



Åh! Jag har fått en sådan obeskrivlig lust att kasta glas i stenhus:o) Inser att det hela är rätt meningslöst, men ändå ganska kul eftersom det torde bli svårstädat. Detta för att jag kan, och för att jag på äldre dar fått en allt större fablesse för att vilja framstå som en riktig bitch;o) Något som alla som känner mig dock vet att jag inte är - eller vill vara. Men eftersom vissa tycks vilja framställa mig som en riktigt sjuk satmara kan jag lika gärna förekomma dem den här gången. Herregud! Lyssna på mina låtar! Åter igen! Mest rättvist!

Framför allt är jag riktigt förbannad och less på små och dumma människor! Och då menar jag inte kortväxta eller andra med diagnostiserade handikapp såklart! Utan sådana som bara serverar lögner åt andra om mig. Till sådana som inte har så pass mycket tankeförmåga eller självbevarelsedrift nog att dra öronen åt sig, utan dessutom väljer att suga åt sig av tokigheterna och vägrar se vad de själva blir - och troligen kommer att bli utsatta för.

Det var inte jag som ljög om att jag hade en annan relation när vi började vår. Det var ju faktiskt inte heller jag som hade över 600 nakenbilder på mig själv och tilltänkta/pågående dejter i min dator (som tonårsdöttrarna dessvärre såg)! Det var inte jag som var notoriskt otrogen och på grund av det åkte hem från jobbet för att spana med kikare på det gemensamma huset, i tron att min partner skulle ha sex med en arbetskollega. Pinsamt är bara förnamnet. Men det säger långt mycket mer om hans eget sätt att tänka och hans uppenbara sexmissbruk. Han skröt till och med om att han gärna ville bli porrskådis, och när han skulle vara "svår och djup" tog han upp hur retad han blivit för sin stora penis. Och att han var rädd för att inte få upp den när vi skulle ha sex. För att den var så stor. ZZZ...

Inte heller var det jag som kallade min partner exakt samma saker som min yngsta dotters biologiske far skrivit om mig i sina skitbloggar. Det var heller inte jag som bad min dåvarande partner om att de skulle bli vänner på FB - detta  för att diskutera vilken fullständig skithög jag är.

NOG! NOG! NOG! Jag älskade. Jag trodde. Fullt ut. Jag flyttade med honom och alla barnen till landet. De hatade det allihopa. Familjen splittrades. Jag blev sviken. Det får fan och faktiskt räcka så. Nu vill jag försöka bygga något fint, varaktigt och bra med min man. Oavsett om jag är bisexuell, asexuell eller har andra önskemål, det tar jag i så fall med honom. Han vet desutom allt om mig, och har inte sprungit än:o)

Jag känner inte något som helst behov av att bli omtyckt av så många som möjligt längre. Förr var det min rena drivkraft. Att göra bra, vara bra, göra gott, vara ärlig, rättskaffens och rättvis. Omhulda, svassa, vara mer än summan av mig själv. Allt detta för att bli älskad. Det funkade inte. Jag blev ljugen för ändå. Bedragen ändå. Slagen ändå.

Självklart är det viktigt för mig att det fungerar mellan mig och Fredrik och mellan mig och mina barn. Och jag jobbar allstädes på det. Jag önskar att jag aldrig ska ha något otalt med någon av dem.

Med facit i hand - hade jag faktiskt velat att några av mina expojkvänners gamla exflickvänner hade talat ut. Jag kan inte garantera att jag skulle tagit in det just då, i förälskelsens första och heta stadie, men det hade sannerligen hjälpt sedan. Då, när man till slut står där och tar på sig all skuld själv. Tänker och rannsakar sitt eget beteende - jag var kanske inte tillräckligt bra, rolig, musikalisk, älskvärd, mor osv. Hade jag fått en hint om hur personen betett sig i tidigare förhållanden, så hade jag inte behövt lägga allt på mig själv. Allvarligt damer - låt oss tala! Om viktiga saker.

Såhär skriver mitt ex nya flickvän (hon som inte har något namn) på FB - de båda älskande tu är inte mina "vänner" längre där, men de vet ju dealen angående umgänge med dottern.

"Vi kan gärna ringa eller messa:a till varandra för folk verkar retas på oss att vi visar våra ♥ här!!! För det som är för ''privat'' ska inte skrivas här påstår vissa störda!! Men inte är för sjukt att be folk komma hem på FB mitt på natten för att ''para mig med min man !!'' Visa för alla att ''manen som jag har räcker inte och behövs fler än två!! Ja, behåll det för dig själv isf och förolämpa inte din stackare !! HAR SAGT DET FÖRR OCKSÅ ; Jag har varken tid eller lust att bry mig om, eller döma folk för det livstil dom själv har valt/väljer. Men vill dem det.. så gör jag gärna det utan tvekan!! Och med glädje! ,)"

"Jag har gått som på nålar, aldrig sagt ett ord för mycket, så nu får du faktiskt tåla att jag säger vad jag tycker - aj! aj!” Gå som på nålar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0