Nä... nu har jag gått för långt - och för länge!



Denna dag är på det stora hela egentligen obeskrivbar, så varför jag ens orkar bemöda mig med ord på ord, får förbli en gåta... Foten är uppsvullen och blågrön efter 10 000 steg enligt stegmätaren som vi fick på Norrportens kick-off i helgen. Jag har ändå lyckats genomleva tre söta åttor/grupper med lax i ugn med chilli, lime, kokt potatis, fräsch sallad och kall vit sås med rödlök och dill. Det här låter säkert som en baggis, men jag förutsåg inte berget av mat jag hade beställt och skulle dela upp och lägga ut i varje kök innan lektionerna i morse, de tunga soppåsarna efter varje dito, all disk och städning som blivit kvar efteråt, då ungdomarna måste hasta vidare till andra lektioner, mentortider eller skolbussar hem.

Men jo, det är kul. Jätteroligt, känner att det är ett menigsfullt arbete - och jag går definitivt ner i vikt. Desvärre hade jag inte förutsett alla de slöa knivarna och skär-olyckor som drabbade fyra av eleverna i den första gruppen:o( En blödde så rejält att det blev tre turer till omplåstringscentralen, men han förblev vid gott mod och hjälpte till i den mån han kunde i sitt kök, med en hand.

Jag upptäckte också att alla formar, vitlökspressar, rivjärn, glas, gafflar, tallrikar - ja typ allt - får "fötter" under en dag! Har ingen aning om hur många gånger elverna frågat mig var olika saker finns, och jag svarat att jag faktiskt inte vet - "leta please"!... Trist att behöva säga det när jag så snyggt hade beställt och placerat ut allt i varje kök. Ett av dem saknar nämligen diskbänk och måste dela med det närmaste, sedan finns det bara en kyl och frys som jag delar med 4-5:ornas lunch och cafégruppen. Lite smått jiddrich...

Dessutom ramlar de två diskmaskinerna ut på golvet och eventuellt över någon, om någon inte tar emot dem... En kille fick en skåplucka i handen, och fortfarande saknas det handtag till över hälften av köksluckorna, samt lådhurtsar och hyllor överallt. Cobi har beställt saker även idag. Hoppas att rektorerna inte kommer att lessna på mig. Ty jag torde bli riktigt dyr i drift! Men å andra sidan får de fyra bra utrustade kök och en fungerande hemkunskap:o) Det är väl värt en del det med:o) Satte även alla äckliga handdukar på tvätt i eftermiddags, men insåg att ingen tumlare fanns. Så jag får åka extra tidigt i morgon också för att hänga dem... på nåt... Hoppas det inte regnar.

Nej - jag borde kanske inte klaga - det kunde absolut ha varit värre. Men jag vill att mina lektioner ska fungera på ett bra sätt för eleverna och mig. 80 minuter är alldeles för kort tid för HK om alla ska kunna hinna njuta av det de lagat. Å andra sidan är 80 minuter för lång tid för musiklektionerna. Jag får dra även det för ledningen... Men det är - som tidigare skrivet - en alldeles underbar skola! Och jag är supernöjd med tänket och upplägget i sig.

Ja, men sen då. Körde bil till och från Thyras skola och ut till Ön i två timmar. Anlände till hemmet där "någon" borde laga mat, fast jag sa att ”någon” inte orkade, (gissa vem som gjorde potatis & gräddig purjulökssoppa och våfflor med vaniljgrädde och hallonsylt?)

Mitt i alltihop kom Fredriks syster, hennes två barn och Fredriks två barn, samt en kvinnlig präst som ville kolla på lägenheten. Jag tror inte hon vill ha den - för det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om hur en bostad ser ut med 12 personer yrslandes samtidigt omkring.

Lilian kan inte ta vår bostad på grund av för många MC:s, Robban har vi inte hört av - så nu - kära läsare! Vill någon flytta in här i nästa månadsskifte blir det smått brådis:o) Kolla in här!
https://picasaweb.google.com/112525778603211853620/Hemmet?authkey=Gv1sRgCO-Z6Jn6-7_NmwE
Pöss så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mycket är hyran ?

2011-08-31 @ 01:13:12
Postat av: Gina

7100:-

2011-08-31 @ 06:00:10
Postat av: Blommen

Svaret på gåtan är nog att du älskar att skriva oavsett om du har fullt upp och en skadad fot (samma här förresten, även om jag iofs varken har fullt upp eller någon skadad fot). Vad bra att du stortrivs med ditt nya jobb på skolan, besides så vet du redan att; knivarna kan vässas, handukarna tvättas, diskmaskinerna sättas fast m.m., allt löser sin nog med tiden. Gällande ett eventuellt handtag med uthyrningen av er lägenhet, sitter jag nog tyvärr med lite bundna händer här i Spanien, sorry! Pöss tillbaks!

2011-08-31 @ 13:46:50
URL: http://somiblo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0