Extrabarnet



Bodil extrabarnet.
Foto & © Elvira Jacobi

Min dotter Elvira har en fru hon ämnar resa till London med om några veckor. De har inget jobb, inga pengar. De kommer att få tigga på gatan, sjungandes jättefula sånger, med en sprillans ny studentkeps att ta emot allmosorna i. (Jamen vad gjorde inte jag i samma ålder!:o) Ingen som vet...:o) Tur det...

På vårt bröllop hade vi i inbjudningarna särskilt betonat att vi inte ville ha några presenter, utan istället valfritt belopp till vår resa i ett kuvert i skattkistan placerad på pianot. Vi satt på söndagen och sprättade alla fina brev och det sista lilla kuvertet vi öpnnade var från Bodil - Elviras bästis, och så här skev hon på en liten söt lapp:

"En tjuga är kanske inte mycke,
men för en fattig ungdom är de ett stor stycke.
Och jag har klurat och kommit på,
att ni en tjuga varje dag på brollopsdagen ska få.
Och jag har räknat med minst femtio år,
så det blir många tjugor tillslut ni får.
Puss"

Klart hon är vårt extrabarn! Klart hon får äta här så ofta hon vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0