Avdankad artist, eller turné till våren?



Foto & © Fredrik Jacobi Muskos


Jo, i lördagsnatt bildades ett nytt band minsann (Babbah) :) Med tre leadsångare, en allmusiker, (Fredrik) en basist/sångerska (Lilian) och en gitarrist/sångare (Fredde) - båda ovannämnda på bild. Och så jag då - på keyboard - och som bestämmer och spelar in det hela:o) Vi hade en löjligt kul skaparafton i riktig 70-talsanda. Vi älskade alla varandra och det vi frambringade melodiskt ihop. Det lät otroligt bra just då.

Jag kan idag - tidig tisdagmorgon - erkänna att jag inte ens vågat lyssna på min makes mobilinspelning av detta sammelsurium av idéer. Men filerna ligger och skriker på mitt skrivbord i datorn. I morgon kanske jag törs?

Jag som alltid har jobbat ensam och tyckt att jag vetat bäst, är idag alldeles salig över att få förmånen att arbeta tillsammans med musiker i skrivandeprocessen. Det föder låtar jag aldrig kunnat skapa själv.

Sen gör det inte saken sämre när både Lilian och Fredde tycker att det är otroligt givande att jobba med mig, som körsångare. Detta trots att de båda själva varit vana att fritt sväva som huvudakter i olika samanhang. Jag hoppas att detta beror på att de gillar min musik - de säger så - och då får jag väl tro på det. Och för det är jag så evinnerligt glad och tacksam att jag kan laga tusen goda middagar till, för att få jobba med duktigt folk, om det är det som krävs.

Om jag fick önska skulle jag vilja ha dessa fina musiker i mitt band för kommande turné:
Kör: Lilian Bokestig (+ tamburin), Anna Stadling (+ ackegura), Isabelle Olsson, Kim Janson och Fredde Edlund
Gitarr: Per Kjeller, Örjan Strandberg, Thomas Engberg och Daniel Höglund
Keyboards: Micke Öhlén
Bas: Fredrik Jacobi Muskos (har ändå bott ihop med 7 basister i mitt liv, men min hane är bäst!)
Trummor: Magnus Norpan Eriksson

Det är ju en annan sak att jobba ihop med fina människor med inspelningarna av plattorna. Men ibland har folk inte tid och möjlighet att kuska runt på turnéer med mera. Jag skulle så gärna vilja ha med ALLA de musiker och sångare som har bidragit på mina låtar - men det är av naturen en omöjlighet.

Intresserade, och ovan nämnda musiker får gärna kontakta mig om ni vill vara med till våren!

Puss puss, ska vi åka? :o)


Kommentarer
Postat av: Fredde

Ok vännen vi kör ;)

2010-10-30 @ 01:28:34
Postat av: Örjan

Jag hänger på!

2010-11-04 @ 12:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0