Att söka jobb som gammal popstar... Nya tider... Ännu en vardagsblogg



Nu råder ommöbleringsplaner. Både rent fysiskt i lägenheten men också mentalt och arbetsmässigt. Troligen kommer det också att påverka hushålleriet här hemma. Jag ska alltså på jobbintervjun imorgon, sent om sider, efter åtta veckors influensa från h-vetet. Nervös? Nej, inte direkt annat än för väglaget, snömassorna, min syn och krabatens framkomlighet.

Jag tror att jag har stora utsikter att få arbetet, men samtidigt har jag omfattande idéer omkring det - och som kanske inte passar utlyst tjänst. Mina vänner tycker jag borde ta vad som bjuds eller krävs. Men mina ambitioner är alltid så mycket större, och jag arbetar som bekant helst i projektform. Vi får se vad rektorn tycker.

Jag har sökt flera andra tjänster som känns intressanta. Dels för att de ligger närmare hemmet, inte kräver lika mycket "performance" och 100% personlig entusiasm och närvaro. Musik är ju det jag alltid håller på med. Drama, bild och svenska känns mer som något jag både vill och kan utveckla i undervisandet. För elevernas och min egen skull. För att det är roligt på riktigt!

För mig har musik, sedan jag var barn, varit på fullaste allvar och ett sätt att överleva, försköna, förfula, förföra och beskriva mitt liv. Så när det gäller ett begränsat, externt musikaliskt åtagande, kommer jag att behöva ge "gärnet", och vilja ha ett tydligt mål.

Betänk, kära läsare - jag har mycket sällan varit anställd - utan alltid skapat de jobb jag tror på. Wish me good luck!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Good luck!..=)

2010-12-27 @ 21:32:28
URL: http://solmegard.blogspot.com/
Postat av: ingela

Lycka till syster, jag håller tummarna. Kram

2010-12-27 @ 21:43:49
Postat av: Babs

Det är inte alltid lätt "lära gamla hundar sitta".. Själv hamnade jag i den situationen att jag blev assistent åt en chef som var ny i yrket med allt vad det innebar.. Själv hade jag haft chefsrollen i ca 10 år.. utbildad, fortbildad och utmattad. Min "chef" hade inte hunnit så långt på sin väg så hon såg inte hur de anställda duperade henne, ögontjäneri, falskhet etc. etc. I ca 2 år stod jag ut med eländet att se att hon inte lärde sig se... så jag "pensionerade" mig. Mina ambitioner kom jag ingenstans med + att jag fick ligga lågt då det ju var hennes arbete o inte mitt att vara "spindeln i nätet" (vem tror du fick göra jobbet till sist ändå??)

Jag önskar dig lycka till i ditt jobbsökande!! Glöm inte bort dig själv bara! Kramar

2010-12-28 @ 12:55:51
Postat av: Gina

Ett stor tack till alla tumhållare! Extra tack till Babsan. Å vad jag känner igen mig i dig! Kram alla godhjärtade!

2010-12-28 @ 21:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0