Spökbloggen continues...



Idag var vi där med vår vän som är präst. Han hade svårt att först filtrera vad som var hans egna, negativa minnen från åren som elev där och vad som fortfarande finns kvar av obehagliga energier. Vi gick runt och kände in oss i lokalerna och även han tyckte att vissa områden var mer negativa än andra. Några åtgärder vidtogs.
Vi gick sedan vidare till aulan och Fredrik hjälpte mig få igång utrustningen till scenen. Därefter besökte vi konferenslokalerna i våningen under min. Där var stämningen betydligt ljusare och trivsammare på alla det sätt, och jag har full förståelse för att den förra musikläraren valt att lägga sitt planeringsarbete där bland de andra lärarna.

Jag och Fredrik fortsatte att undersöka inventarier och rum och eftersom vår vän inte fanns där efter en stund, antog vi att han gått en trappa upp igen. Vi hade just släckt ner och jag var på väg att låsa till hela våningen när både Fredrik och jag hörde någon typ av skräning musik långt bort ifrån. Detta fast inga andra än vi fanns på hela bygget. Strax efteråt hörde vi båda en kvinna som tydligt ropade "Hallåå, hallåå - ...ina"!! (Svårt att veta om det var Gina eller Amina -  som jag hörde häromdagen).

Vi mötte vår kamrat som mycket riktigt fanns uppe i musiksalen igen och jag frågade om han ropat på oss. Det hade han inte. Det enda han gjort var att titta runt på lite rytminstrument och tagit ett par toner på pianot.

Det bra med detta är att nu vet Fredrik att jag inte inbillar mig någonting. Det känns fint att veta att det inte bara är jag som i så fall blivit komplett galen. Talade med ett av de medium jag fick kontakt med igår. Hon berättade per lur vad hon känt in hos både mig och skolan, men det tar jag inte upp just nu, eftersom jag vill lämna fler dörrar öppna för andra att fritt läsa av och tolka sina intryck vid ett eventuellt besök på platsen i helgen.

Nu ska vi iväg till puben för att träffa fler "dårar". Uppdatering följer:o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0