Bort, bort, bort! Bloggslut!

Förutom en handfull nära och goda vänner, inser jag att jag inte längre känner min stad, dess innevånare, trender eller intresse-grupperingar längre. Sådant som delvis höll mig kvarboende när jag var något yngre med tre döttrar. Kan inte åka på Norra Berget med fjärde barnet och inbilla mig att detta är livet. Inte heller hafsa runt i den nybyggda Hamnparken med henne på rollerblades eller cykel med stödhjul... och känna - detta är hemma! Detta är rätt!

Jag längtar SÅ bort. Söderut. Både inom Sverige och än längre bort. Till ett lugnare och mer avspänt liv. Jag fixar inte vintern. Ett halvår i ide är inte till för mig, och har egentligen aldrig varit det heller.

Jag har bestämt mig för att skicka iväg hela bloggen (och dess kommentarer - utan bilder - i ett word-dokument), till några väl valda förlag. Dels för att se om de har idéer om att göra hela skiten till något slags publicerbart alster i bokform. Om inte annat, hoppas jag i alla fall på någon form av input, av människor som kan skrivande, så att jag kan dra igång boken på riktigt och få en hint om vilken inriktning jag borde välja.

Det lider inte direkt någon brist på ämnen. Inte brist på språk heller, enligt de fina läsarna. Men jag behöver någon som kan sovra och styra upp lite... i allt och det hela.

Och jobben utomlands då? Dessvärre har jag under de gångna veckorna fått "nej tack" på fyra av de sökta lärarjobben i Asien och Afrika. Och det är väl inte särskilt underligt med tanke på att var och en av tjänsterna har haft mellan 200-300 sökande...

Nu återstår bara ett slutgiltigt svar från Kerala/Indienskolan - det - och dit jag helst ville till...

De skickade en ny förfrågan om godkännande av en lön på 24 000 rupier/mån (3200 SEK). Och jag har sagt okay. Mat ingår fem dagar i veckan, men resa och boende måste jag stå för själv. Om Thyras skolavgift kan inräknas som löneförmån, är jag faktiskt på. Antingen från deras sida eller från Sundsvalls Kommun. Finns tydligen någon slags "skolpeng" i välbemedlade kommuner...

Jag fick ett ja att undervisa mitt barn - för länge sedan - från Skolverket, när jag och min äldsta dotter och jag behövde fly - på riktigt - från "fina" Sverige - men min advokat rådde mig att inte göra en "sak av det hela". Hon sa "de ger alltid upp". Hon hade faktiskt rätt. Han gav sig. Precis såsom Thyras far... Har de gjort bort sig så har de...

Men nu får det vara nog. Jag vill göra bra.
Jag avslutar härmed min blogg. Köp boken - om den kommer ut... ni som sponsrat nya plattan - den kommer.

Inlägg kan göras i en veckas tid från och med nu.

Tack för att ni läst! Jätteglad för de flesta kommentarer. Jag har lärt mig något hela tiden. På gott och ont.

Jag ville bara kärlek. Och det vet nog alla som här har läst, utan att ondgöra sig.

Hejdå! Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Vem Bryr Sig?

Vem bryr sig om bloggen läggs ner eller om vederbörande roar sig med geografisk flykt vilket vad jag läst är otroligt vanligt hos människor som har problem med "tok" företrädesvis den egna.



Svaret är: INGEN

2011-04-26 @ 22:51:43
Postat av: Mia

Vi som följde med på den tiden vet ju VEM det var som gjorde bort sig! Du! Tydligen så mycket att det är dags lämna kommunen! Det är nog lika bra! Stick härifrån och häng på andras karlar någon annanstan!

2011-04-27 @ 00:34:43
Postat av: Lars G Rydgren

Åhh jag kommer att sakna din blogg. Det har alltid varit kul att smygga sig in då och då och läsa vad du har skrivit.

2011-04-27 @ 01:59:41
Postat av: Sissi

Mycket tråkigt Gina, förstår dig! Ser framemot boken!

Många kramar!

2011-04-27 @ 08:05:44
Postat av: Jermunn Solem

"Vem bryr sig?" - Uppenbarligen bryr du dig, eftersom du hänger här och läser och t. o. m. kommenterar.

Jag håller inte med Gina om allt, men känner ändå inget behov av att göra ner henne, varför måste man vara så destruktiv?

Hört talas om interpunktion förresten?

2011-04-27 @ 08:36:33
Postat av: Cia

Jag förstår dig Gina men förstår inte de elaka kommentarerna från dina läsare Mia & Vem bryr sig! Varför så elaka... Håller tummarna för jobbet i Indien och vill absolut läsa din bok. Många kramar Cia.

2011-04-27 @ 09:55:55
Postat av: Blommen

Som sagt, jag blir nerstämd men kan dock förstå dig, jag kommer att sakna dina ord väldigt mycket här i cyberrymden, hoppas dock att vi fortsätter att vara i kontakt via andra kanaler, när din bok (eller vad det nu blir) blir utgiven kommer jag givetvis att läsa den, det ska bli ett sant nöje, stora kramar ;-)

2011-04-27 @ 10:33:39
URL: http://somiblo.wordpress.com
Postat av: Babs

det finns onda människor och det finns goda människor.. kan inte riktigt förstå vad de onda är ute efter.. eller är det den där berömda svenska avundsjukan som lyser igenom? Varför ondgöra sig över en medmänniska i anonymitet? Vågar de inte stå upp för sina åsikter rakt i ansiktet på dig Gina eftersom de befinner sig på "sandlådenivå" o är rädda bli avslöjade? / Kram!!

2011-04-27 @ 13:41:07
Postat av: Gina

@Babs - då skulle du se de kommentarer jag fått som jag valt att inte publicera... Det finns ingen ände på dumheten:o(



Kram!

2011-04-27 @ 14:47:31
Postat av: gzi

Säg e de konstit att man längtar bort nån gång...? ;) Såklart inte, och jag unnar dig verkligen att få ett ja till önskestället. Men en sak är saker; Sundsvall kommer inte bli som förr utan dig! Inte heller cyberrymden utan din blogg. Tur du finns kvar "på riktigt" i mitt liv iaf, where ever U R. =) Kramen!

2011-04-27 @ 17:43:24
Postat av: Carina

Kommer att sakna din blogg som förgyllt och berört mig på många sätt. Lycka till med allt vad du än gör!!



Carina

2011-04-28 @ 07:37:51
Postat av: Maria Karlsson

Jag kommer att sakna din blogg och jag gillar den!

2011-04-30 @ 16:18:21
URL: http://karlsson.it/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0