Marknadsföring av barn? Hjälp!



Foto & © Elvira Jacobi

Sitter här, funderar och tuggar på en lagom lagrad getost inköpt på torget idag. Nu - efter Idol-uttagningen, vet jag precis vilka tio som kommer med - såklart:o) Som alltid.

Dock har jag ett litet dilemma. Jag lever verkligen inte min egen dröm via barnen. För jag har både drömt och gjort det jag själv velat. Hoppas ändå att jag har så pass bra koll att jag kan bedöma mina barns starka sidor, färdigheter, personliga uttryck och dessutom se vad som är deras egen vilja.

Thyra älskar att stå framför kameran. Framför sin syster Elviras lins:o) Hon är löjligt förtjust i att posera, bli sminkad och sätta på sig olika knäppa munderingar som Elvira föreslår. Hon dansar både bra och gärna, därför känns det extra skoj att hon för en månad sedan ville börja på sin första dansskola i kursen "showkids".

Att hon är musikalisk vet vi redan. Idag drog hon till med ackordet C2 på lunchen när hon satt vid pianot och lajjade. Kolla gärna in hennes första CD som jag spelade in när hon var bäbis: http://www.babystarmusic.com. Oki - erkänner - det är ganska mycket editeringar gjorda. Och hon var inte alltid så glad vid åsynen av en mikrofon. Men vem är väl alltid det?:o)

Så jag frågar mig - är det verkligen okay att skicka in några bilder på Thyra till Stockholmsgruppen och Mikas agentur? Hon säger själv att att det skulle vara jättekul. Och samtidigt känner jag att jag inte på något sätt vill exploatera någon av mina fina döttrar - de klarar de ju så bra själva - de stora ;o) Olivia väntar helst ett tag till, men vill ändå att jag och Fredrik gör en portfolio åt henne utifrån Elviras fantastiska bilder.

Thyra är en rätt udda tjej. Hon vill bli "räcerbilsförare" när hon blir stor (Nejnejnej, och åter nej = mammatänk!). Hon bestämde sig för att ta hål i öronen för en vecka sedan - och gjorde det också utan ett endaste knyst. Tills hålen har läkt, har hon redan kollat ut både dödskallar och ugglor att sätta i dem:o)

Hon är tjurigare än tjurigast. Hatar "tjejprylar", typ dockor, rosa kläder och annat "bjäfs". Hon leker helst med killar (precis som jag alltid gjort), bygger, konstruerar, skitar ner sig mest av alla på skolan och är allmänt säker på vem hon är. Och hur hela föräldrakartan ser ut. Vilka som gjort spermier och ägg, vem som varit med på "födelser" och vem hon kallar vad. Och vilka hon vill umgås med.

Hon blev väldigt glad över sin nya skinnpaj hon fick igår, i fuskskinn givetvis (killmodell - behöver jag skriva det)? Nu ränner hon runt i svart sjömanskeps och låtsas-läderboots.

Se hennes lilla portfolio och tyck själva. Hur skulle ni ha gjort?
Thyras modellalbum



Kommentarer
Postat av: Barbro

Det enda jag har att tillägga är att mina två - helt fantastiska döttrar - hade katastrofala, enligt mig som mamma till flickor- yrkesdrömmar.. här handlade det inte om hårfrissa, flygvärdinna, prinsessa, den äldsta ville bli stridspilot o den yngsta närde en dröm om att bli långtadarchafför.. gissa om mammma blev knäckt.... tack o lov hamnade de inom andra yrken.. dit där de tydligen hörde hemma.. puh säger deras mor :-)

2010-09-18 @ 00:14:46
Postat av: Cia

Jättefina bilder både framför och bakom kameran. Jag tror inte att så stora och etablerade företag skulle "nyttja" barnen fel, så go for it!

2010-09-18 @ 10:25:28
Postat av: Barbro

5 stjärnor av 5 möjliga till Thyra´s CD, man blir glad av den

2010-09-18 @ 21:55:31
Postat av: Marcus

Thyra é så cool! Den korta stund som jag träffade henne gav mig känslan av en väldigt glad och positiv liten tjej. Precis som du säkert var, Gina. ;-)

2010-09-20 @ 17:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0