Nu - även sämre!


Foto & © Elvira Jacobi


Och fulare. Och argare. Tröttare visste vi redan. Maken jobbar som vanligt dubbelt för att ha mig hafsande här. Möjligen för att jag eventuellt kan komma att skriva mer bra musik. Eller värka fram en bok. Och för att jag, för hans lön, handlar råvaror och lagar god, god mat - vilket han tydligen är den ende, förutom jag, i familjen att uppskatta. Eller kanske för att han typ... älskar mig?

Men, han blir ju inte direkt glad när dotter 3 stjäl mina cigaretter gång på annan - så att han känner sig tvingad att springa och köpa nya mitt i natten eller sju på morgonen. Och det är sannerligen inte okay!

Jag tar striden - hon nekar - såklart. Fredrik tycker jag måste gömma paketen bättre. Jag gömmer och gömmer, och glömmer var jag gömt dem. Och jag hoppas för varje gång att jag ska hitta dem på något smart ställe. Jag blir bara så förbannat arg!!! Jag vill ju inte röka själv! Det är äckligt, fult och så dumt! Jag har massor av sjukdomar som orskats av det! Jag fullkomligt hatar att jag är beroende av nikotin! Så hur skulle jag någonstans tycka det är okay att hon röker??? Inte alls är svaret! Samtidigt vet jag att jag inte kan hindra henne från att göra illa sig själv, men jag har verkligen inga intentioner att subventionera hennes rökande!

Åh, hur jag önskar att Fredrik kunde ta ledningen här och införa ett absolut nikotinstopp. Att själv sluta ha en prilla instoppad bakom överläppen i stort sett under hela hans vakna dygn. Det är ju han som betalar skiten! Vi är nikotinslavar. Jag vill inte förbli sådan, men behöver stöd från alla i familjen - och då vore det ju lägligt om Olivia slutade röka efter bara två års missbruk. Annars fixar inte jag det! Kan det bli en deal? Jag vill fråga henne och få ett ärligt svar. Slutar hon nu - så gör jag det också! Tänk att det behövde gå så här långt!

Host, host, host, host...

Fortsättning följer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0