Fredrik goes modebloggare;o)


Foto & © Gina Jacobi

Det var ju bara några veckor sedan min hustru hittade sina hotta pants på Willys. Och i går var det min tur! Efter att vi liksom bara i förbifarten ramlat in på stans kanske största och coolaste modebutik (Myrorna - för er som "råkat" missa detta) så började vi leta efter tröjor åt mig. Jag hade nämligen slängt ur mig på vägen ut i stadsvimlet att jag minsann behövde uppgradera min garderob med långärmat. Inför stundande vinter och kyla. Mycket förutseende tycker jag!

Efter precis 2 minuter i butiken tar Gina fram en helt makaber långärmad bomullströja i skrikiga och pråliga färger. "Den här ska du ha" sa hon uppmuntrande. "Den kommer att gå jättebra ihop med dina dreads om du har dem utsläppta". Hmm, tänkte jag... och tittade på prislappen. Herregud! Hela sextiofem kronor! En kort stund trodde jag att hon drabbats av allvarlig shoppinghysteri och amnesi vad beträffar min månadslön. Men hon gav sig inte utan skickade mig resolut till kassan.

Det var inte mycket kvar av min frihet under lunchtimmen och klockan var redan slagen 12.55. Vad händer, tror ni? Jo, en tant - 4 före mig i kön - köper en stoooor servis i säkert 30 delar. Vad gör personalen - kallar på förstärkning? Nej då, de två arma butiksbiträdena vrider och vänder på varenda liten del av servisen i hopp om att hitta prislappen. Sedan skulle allt varsamt slås in minsann, i skyddande papper. Det tog sin lilla tid, och ursäkta Håkan om jag blev några minuter sen tillbaka från lunchen.

Nu vill jag gärna beskriva detta vidunder till tröja som min fru vaskade fram bland de tusen och åter tusen fina designerplagg som finns i hyllorna på Myrorna. Tröjan är av bekväm och varm bomull. Egyptisk eller inte, framgår dessvärre inte av den numera urblekta lappen på insidan. Sen är det olika motiv på fram- och baksidan! Bara en sån sak! Det har man ju inte sett på länge. Det är, tro mig, nåt som är i antågande och kommer att bli riktigt hett runt andra veckan i februari. Det är ju den tiden på året när man tröttnat på vintern och behöver fräschas upp lite. Då vaknar också de nya trenderna. Kom ihåg var ni läste det först.

För övrigt ser ni på bilden hur min nya, heta tröja ser ut. Och visst passar den så bra med mina dreads? Gina hade helt rätt, redan innan jag provat tröjan. Ett rent mirakel i framsynthet må jag säga.

Märket är Desigual och alla ni som liksom jag älskar mode vet ju att en tröja sällan kostar under 800:- Så ikväll känner jag mig som en helt ny människa. Jag tror på allvar att jag borde börja modeblogga, för när jag googlade på Desigual inser jag återigen att jag gjort världens kap! Liknande plagg  kostar mellan 10-20 ggr mer! Hur månne detta sluta: att jag står där med världens dyraste garderob till lågpris eller att vi måste flytta för att allt inte får plats i lägenheten? Det får tiden utvisa för nu ska jag vila mina modeögon och lägga lite tamburin.

Jag hörde precis min fru, liggandes i soffan och slötittandes på nåt dåligt program utbrista: "Fredrik, ska vi skaffa  kattförsäkring?". Men nånstans där går min gräns - vi har ju inte ens katt.

/ F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0