Efterlyser en eventuell bror... på Willys i Skönsberg



Ibland sker så udda saker att de inte bara faller i glömska efteråt. I eftermiddags var jag med två av mina döttrar för att handla mat på Willys (inga designerplagg denna gång - *ler*).

Jag gick in i butiken något före mina barn, eftersom den äldsta av döttrarna träffade sin kompis och ville surra lite utanför. Jag greppade ett matbröd och var på väg till pastan när någon kom upp precis bakom mig och knackade mig glatt på axeln. Han stod en halv meter ifrån mig och log, och jag var precis på väg att krama om honom (ni vet - den gamla bekant-feelingen).

I vanlig ordning gör min hjärna diverse retro-volter för att placera någon i rätt sammanhang. Det händer rätt ofta att jag inte kan memorera var jag sett människor som hälsar och börjar prata med mig. Men efter bara några sekunder sa mannen urskuldande "åh, jag tog fel på person". Jag hasplade strax därefter ur mig någon märklig mening jag inte nu kan minnas. För allt blev så himla konstigt.

JAG kände igen honom väl. Han verkade oerhört bekant. När jag sedan tänkte vidare på det kom jag på att han påminde lite om mig själv till utseendet. Ganska fyrkantigt ansikte, stora, rätt runda och bruna ögon. Han hade mörkt kortklippt hår, var kanske i min längd, ca 172 cm.

Jag har ingen aning om vem han tyckte att jag liknade, men såhär i efterhand har jag fått känslan av att vi kanske är släkt på något sätt. Jag har alltid sett mig ha fler syskon än bara min lillasyster. Och det särskilt efter att jag i 30-års-åldern fick veta att min "far" inte var min biologiske pappa. Dessvärre har jag efter ett flertal tester, gjorda under fem år, inte lyckats spåra min rätte far.

Jag skulle bli ofantligt glad över att hitta mina okända syskon och därmed hälften av mitt påbrå. Inte minst för mina barns skull.

Finns det någon härute som vet hur man går till väga? Någon som känner igen sig? Och om "min bror" läser detta - kontakta mig gärna.

Puss & kram på alla fina:o) Nu ska jag skriva klart texten på "hiten" och rensa BH:n från nya dreads!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0