Nu - även äldre än någonsin!



Helt sant! Åh, vilken skillnad det är! Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara fenomenet med firandet av åldrandet. Men tack ändå alla ni fina som gratulerat till förfallet:o) Eller kanske är gratulationerna inte för att jag blivit äldre utan för att jag överlevt ett tag till:o) Även om det så må vara FB:s förtjänst, så blir jag uppriktigt både glad och förvånad över hur många som skrivit! Snacka om genomslagskraft! Och tack Fredrik (i natt) för min alldeles egna doft sedan 20 år tillbaka:o) Och ni som känner mig kan säkert gissa vilken:o)

I övrigt - tja - hur framled gårdagens afton? Försökte ta mig igenom fyra filmer, men alla var dåliga, höll inte ihop någonstans. I vissa fall var det löjligt krystade och skruvade dialoger. Men man kan inte ha tur jämt på filmhimlen... Tänker inte ens skriva titlarna så att eventuella läsare faller för frestelsen att kasta bort sin tid för att kolla exakt hur dåliga de var.

En del av mitt "omående" handlar säkert om att  jag är riktigt arg på vissa av barnens fäder, deras oförmåga att vilja kommunicera om viktiga saker angående döttrrna. Är ledsen och trött i största allmänhet för att jag varit galet sjuk sedan fem veckor tillbaka. När jag får feber - det händer tack och lov mycket sällan - tror jag antingen att jag fått en djup depression igen eller håller på att bli psykotisk. Tack för febernedsättande mediciner! Jag tror faktiskt att jag ännu är vid mina sinnens fulla bruk! Även om jag gör slut på åtta rullar toapapper fyllda med snor, var, blod och hjärnsubstans typ. Vad som återstår vet ingen;o) Sorry för detaljerna... det är ju inte intressant någonstans. Men alla har vi väl våra kroppsöppningar och diverse utsöndringar?

Mina drömmar - de få stunder jag ens sover - är helt i överensstämmande med den vardagliga verkligheten, vilket gör att jag tror att jag redan gjort dillstuvad potatis med lax innan jag köpt varorna. Och att vi ätit det... samt att jag har ändrat kryddningen. Och hur djupa drömmar är inte det? Hur mycket analyserande behövs inte för att komma till bukt med underliggande orsaker?

Det är tur att jag har en självgående tvättmaskin, torktumlare, klädvikare, mat- och inköpsplanerare, kock och allt sånt som gör livet lättare:o) Och att jag ska på jobbintervju på onsdag. Helst med någon form av röst. Verkar smått suspekt att söka arbete som stum musiklärare...

Stort tack till Eva Tägtström - ditt testosterontips har verkligen funkat!:o) Även om det varit lite svårt att veta vad som är vad i sjuktider.

Extra tack till fina dotra Elvira som köpt en superduperhet stekpanna dagen till ära - så jag kan laga god mat. Efter att jag svalt ner några tuggor ska jag sova. Sedan har Fredrik lovat att fila mina fula fötter:o)

Tack igen - och med hopp om friskare leverne snarast! /Gina


Kommentarer
Postat av: gzi

Snor eller hjärna... Vad än som fyller ditt huvud är det vackert - på båda sidor, inuti och utanpå! Grattis igen, vackra vän!

2010-12-12 @ 21:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0