Köttbullar...



Tre stekpannor senare, ett gammalt huvud tröttare och 104 rullade geggbollar, vet jag inte hur jag med högburet huvud ska våga beträda Kims och Tomas lägenhet imorgon. Tänk om jag även tafflar till omeletten med skogssvampstuvning! Vad kommer att hända? Blir jag och barnen sända på porten? Kanske halshuggna? Eller bara hatade och vanärade i all tid? För evigt dömda att vandra i dödsskuggans dal? He he...

Faktum är att detta är det värsta köttebulletrauma jag varit med om. Vad ÄR det med kött nuförtiden? Men man bör veta att jag i snitt misslyckas med maträtter cirka en gång på hundra. Så varför händer det just nu???

Jag började med gjutjärnspannan med smattrande smör förstås. Allt brände vid. (Ska nu gå ur gjutjärnspannans klubb för gott - sorry Ylva). Fick ställa in resterna i ugnen (vi åt dem till middag idag). Och konstigt nog tuggade barnen i sig och benämnde det som gott...? Thyra betygsatte det hela "tusen av ett till tio - lite skämsigt kanske, men jag brukar se på halv-åtta hos mig".

Sedan testade jag 33 bullar i födelsedagspannan från Elvira, men med lika illa resultat. Skjuts in i ugnen de också! Till sist tog jag den äckliga teflonpannan vi skulle slängt för länge sedan. Jamen gissa nu då? De brände också fast. Så fläpp in i ugnen med det som blev kvar av dem.

Vill i mitt lilla julstök och diskande/svintande av pannor - tacka min fina syster och hennes döttrar som var här med klappar och fikade på Elviras "jul-coca-cola"kladdkaka. Den blev mycket speciell. God. Fast för mig räckte det med en tugga;o)

Olivia blev inte sur för sin light-wake-up-lamp-med "valfritt" ljud. Får bara be att den funkar för henne till kommande termin och att hon inte bara drar täcket över huvudet när det börjar lysa...:o)

Och - alla ni söta som av olika anledningar interagerar med mig - vill jag önska en fantastiskt fin helg! Kramar på er! Kanske vi ses på vårt knytkalas till nyår?

Önskar såklart även fin helg till resten av familjen - särskilt Millan och Leomix - oavsett var ni är eller gör! Love/G






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0